I přes dobrou sezonu, kterou Adrian Sutil u Force India letos měl, to pro něj ohledně dalšího pokračování u týmu nevypadá dobře. Nicméně se rýsuje Williams jako možný budoucí zaměstnavatel.
Ačkoliv Adrian Sutil vyhrál interní duel proti Paulu di Restovi, tak to vypadá, že to byla jeho poslední sezona u Force India. Nahradit by ho s největší pravděpodobností měl dosavadní testovač Force India a bývalý jezdec Williamsu Nico Hülkenberg.
Dnes navíc bylo oznámeno, že nebude volno ani u Renaultu, když k již dříve potvrzenému Räikkönenovi přibyl Romain Grosjean. Sutil tak už nemá moc možností. "Byla to moje doposud nejlepší sezona v F1 a dosáhl jsem svého cíle, kterým bylo dostat se do TOP10. Každý rok si dávám nový cíl, a tak je samozřejmě mým aktuálním cílem být na konci roku 2012 na lepším než devátém místě. Bude to však také záležet na autě," řekl Adrian Sutil pro Speed-Magazin.de.
Svého cíle by tak eventuálně mohl dosáhnout v FW34 od Williamsu, když u stáje z Grove je zatím jediným potvrzeným jezdcem pro příští rok Pastor Maldonado. Již nějakou dobu Sutil připouští jednání s několika týmy z F1, teď by se však podle jeho slov mohlo blížit rozřešení celé situace. "Williams je určitě týmem, který má ještě jedno místo volné. Bohužel k rozhovorům momentálně nemůžu nic říci. Doufáme však, že rozhodnutí padne do půlky prosince."
Na Interlagosu dojel Adrian letos šestý, dojel by na stejném místě i s Williamsem?
Williamsu by se jezdec formátu Sutila hodil, když po letošní katastrofální sezoně chtějí, aby jejich jezdci pravidelně zajížděli mezi TOP 10. Jestli by však Sutil například v poslední závodu sezony na Interlagosu dokázal dojet na šestém místě, to je otázkou. V Grove ale dějí vše proto, aby příští rok byli silnějšími a jak známo Frank Williams by neměckého jezdce chtěl.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.