FIA hodlá příštího roku zpřísnit testy ohebnosti předních křídel. Crash-testy budou muset navíc monoposty projít již před prvním únorovým testováním, nikoliv až před prvním závodem v Austrálii, jako tomu bylo doposud.
Před rokem 2010 muselo přední křídlo vydržet po bocích zátěž 50 kg, aniž by se prohnulo o více než 10 mm. Poté, co soupeři začali opakovaně protestovat proti průhybům předního křídla Red Bull, FIA je začala zkoušet pod dvojnásobně větší zátěží (100 kg), ale povolila průhyb po stranách až o 20 mm. Na rychlost vozů rakouského týmu to však nemělo žádný vliv. Není divu, tento prvek je konstruován pro mnohem větší zátěž při vysokých rychlostech (celkově přes 800 kg).
Letos se tato pravidla při přejímání vozů před závodními víkendy nezměnila. Ferrari se po okopírování předního křídla Red Bullu pokoušelo v Indii experimentovat také s jeho flexibilitou, žel ne vždy příliš úspěšně, jak šlo opakovaně vidět u vozu Felipeho Massy, jehož díl začal na rovinkách divoce kmitat, což se opakovalo také v Abú Zabí.
Ve snaze omezit týmy FIA v roce 2012 zátěžové testy předního křídla opět zpřísní: při boční zátěži 100 kg (na každé straně) se křídlo nebude smět prohnout o více než 10 mm.
Týmy také dle konzultanta Marussie Pata Symondse budou muset již před účastí v prvním předsezónním testu nově projít povinnými crash-testy a také homologací šasi, jak pro web F1news.cz exkluzivně potvrdil tým Lotus. Crash-testy byly letos povinné až před prvním závodem, proces homologace povinný nebyl.
Pro týmy to znamená, že na přípravu a finální úpravy vozů pro rok 2012 budou mít letos mnohem méně času. Většinu věcí budou muset zvládnout do 7. února 2012, kdy začíná testování v Jerezu, nikoliv až do 16. března, kdy jsou v Austrálii na programu první tréninky.
Zátěžové testy FIA v příštím roce zpřísní, po stranách se bude moci prohnout jen o 10 mm
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.