Renault chce i nadále pokračovat v rozhovorech s Robertem Kubicou, aby zjistil, jaká je pro něj šance v týmu na příští sezonu. To vše i přesto, že dnes oznámil příchod Kimiho Räikkönena.
Robert Kubica nebyl schopný garantova, že bude připravený již na první zimní testy před sezonou. Renault tak rychle zareagoval a zajistil si služby Kimiho Räikkönena na další dva roky. Ačkoliv má Renault kontrakt s Vitalijem Petrovem na příští rok, tak týmový šéf Eric Boullier v úterý připustil, že plány stáje na obsazení druhého místa nejsou stále jasné. Nevyloučil ani, že by se Kubica do kokpitu mohl posadit během roku, až bude fit.
"Všechny scénáře jsou možné. Potřebuji si sednout s Robertem a jeho manažerem, abych pochopil, jak dlouho bude potřebovat, aby se mohl vrátit zpět. Potvrdili jsme Kimiho a druhého jezdce potvrdíme, až na to budeme připravení," řekl Boullier pro Autosport.
Manažerka Vitalije Petrova Oksana Kosačenková, řekla pro RIA Novosti, že tým dal Vitalymu 10 dnů na to, aby se rozhodl o své budoucnosti. "Poté, co bylo oznámeno dnešní rozhodnutí, tak jsem dostala velmi krátké časové období, konkrétně 10 dní. Do 10. prosince se musíme rozhodnout, jestli Vitaly zůstane nebo odejde," říká Kosačenková.
Robert Kubica se s R31 svezl v době zimních testů, tedy v době, kdy se čekalo, jim převratné výfuky pomohou...
Podle Autosportu, ale i podle dalších médií, jsou největšími favority na volné místo Petrov, Romain Grosjean a Bruno Senna. Rubens Barrichello a Heikki Kovalainen mají již menší šance. Boullier potvrdil, že Renault je ochoten pomoci Robertovi dostat se zpět do tempa ať už by se jednalo o test se starším vozem nebo o test na simulátoru. Vše je ale podmíněno tím, že by polský jezdec byl ochoten u týmu zůstat dlouhodobě.
V posledních týdnech se také dost spekulovalo o tom, že by se Robert mohl vrátit s Ferrari. Tým z Maranella však veškeré spekulace utnul. Když byl šéf týmu Stefano Domenicali dotázán, jaká je možnost, že by Kubica využil vybavení Ferrari nebo testoval jeden z jejich monopostů, tak řekl: "Ne. Opravdu ne. Pokud si vzpomínáte, tak jsme mluvili o jezdcích pro Ferrari už od ledna loňského roku. Takže si myslím, že bychom příští týden mohli přijít s pozicí Valentino Rossiho a tak dále."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.