Souboje na trati jsou vždy vítaným prvkem pro diváka. Pokud však probíhají mezi týmovými kolegy, šéfové týmů často trnou strachy. Ross Brawn z Mercedesu ale říká, že své piloty klidně nechá soupeřit i mezi sebou.
Právě Schumacher s Rosbergem spolu bojovali během prvních kol Velké ceny Abú Zabí. Schumacher tehdy velmi důsledně bránil svou pozici v nájezdu do osmé zatáčky, což mohlo v případě sebemenšího zaváhání vést ke kolizi.
Z minulosti známe několik případů, kdy se týmový kolegové srazili během souboje o pozici v závodě. Z nedávné minulosti jde například o srážku Sebastiana Vettela s Markem Webberem během Velké ceny Turecka 2010.
Ross Brawn, šéf stáje Mercedes GP, svým pilotům v soubojích mezi sebou bránit nechce. Říká, že je spokojený s tím, jak si jeho jezdci vedou. Na otázku Autosportu, jestli se nebojí, že při takových soubojích vzniká mezi jezdci napětí, odpověděl: "Ne, během soubojů určitě nevzniká napětí. Je tam totiž vždy."
"Říkám svým jezdcům: Uděláme to společně jako tým. Vy musíte najít dobré vyvážení rizika. Pokud bych cítil, že něco není v pořádku, tak bychom si s jezdci promluvili. Po Abú Zabí však nic takového nevzniklo, ani jeden z nich nebyl s jednáním toho druhého na trati nespokojený. Byl to agresivní souboj, ale mají volnou ruku. Doufám, že tak budou pokračovat."
Na trati jsou soupeři, ale jinak spolu jezdci Mercedesu vycházejí dobře
A co dále říká Brawn na adresu svých pilotů? Podle něj se nyní Michael Schumacher musí zaměřit hlavně na zlepšení kvalifikačního tempa. Tam zatím na Rosberga ztrácí:
"Momentálně jsou oba jezdci během závodů na podobné úrovni, ale Nico je rychlejší v kvalifikacích. Tuto oblast se Michael snaží vylepšit. Nějakou dobu mu trvalo, než se usadil. Jeho závodní výkony jsou potěšující. Myslím si, že pokud dostanou dobré auto, budou moct oba naši jezdci vyhrávat."
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.