Souboje na trati jsou vždy vítaným prvkem pro diváka. Pokud však probíhají mezi týmovými kolegy, šéfové týmů často trnou strachy. Ross Brawn z Mercedesu ale říká, že své piloty klidně nechá soupeřit i mezi sebou.
Právě Schumacher s Rosbergem spolu bojovali během prvních kol Velké ceny Abú Zabí. Schumacher tehdy velmi důsledně bránil svou pozici v nájezdu do osmé zatáčky, což mohlo v případě sebemenšího zaváhání vést ke kolizi.
Z minulosti známe několik případů, kdy se týmový kolegové srazili během souboje o pozici v závodě. Z nedávné minulosti jde například o srážku Sebastiana Vettela s Markem Webberem během Velké ceny Turecka 2010.
Ross Brawn, šéf stáje Mercedes GP, svým pilotům v soubojích mezi sebou bránit nechce. Říká, že je spokojený s tím, jak si jeho jezdci vedou. Na otázku Autosportu, jestli se nebojí, že při takových soubojích vzniká mezi jezdci napětí, odpověděl: "Ne, během soubojů určitě nevzniká napětí. Je tam totiž vždy."
"Říkám svým jezdcům: Uděláme to společně jako tým. Vy musíte najít dobré vyvážení rizika. Pokud bych cítil, že něco není v pořádku, tak bychom si s jezdci promluvili. Po Abú Zabí však nic takového nevzniklo, ani jeden z nich nebyl s jednáním toho druhého na trati nespokojený. Byl to agresivní souboj, ale mají volnou ruku. Doufám, že tak budou pokračovat."
Na trati jsou soupeři, ale jinak spolu jezdci Mercedesu vycházejí dobře
A co dále říká Brawn na adresu svých pilotů? Podle něj se nyní Michael Schumacher musí zaměřit hlavně na zlepšení kvalifikačního tempa. Tam zatím na Rosberga ztrácí:
"Momentálně jsou oba jezdci během závodů na podobné úrovni, ale Nico je rychlejší v kvalifikacích. Tuto oblast se Michael snaží vylepšit. Nějakou dobu mu trvalo, než se usadil. Jeho závodní výkony jsou potěšující. Myslím si, že pokud dostanou dobré auto, budou moct oba naši jezdci vyhrávat."
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.