Souboje na trati jsou vždy vítaným prvkem pro diváka. Pokud však probíhají mezi týmovými kolegy, šéfové týmů často trnou strachy. Ross Brawn z Mercedesu ale říká, že své piloty klidně nechá soupeřit i mezi sebou.
Právě Schumacher s Rosbergem spolu bojovali během prvních kol Velké ceny Abú Zabí. Schumacher tehdy velmi důsledně bránil svou pozici v nájezdu do osmé zatáčky, což mohlo v případě sebemenšího zaváhání vést ke kolizi.
Z minulosti známe několik případů, kdy se týmový kolegové srazili během souboje o pozici v závodě. Z nedávné minulosti jde například o srážku Sebastiana Vettela s Markem Webberem během Velké ceny Turecka 2010.
Ross Brawn, šéf stáje Mercedes GP, svým pilotům v soubojích mezi sebou bránit nechce. Říká, že je spokojený s tím, jak si jeho jezdci vedou. Na otázku Autosportu, jestli se nebojí, že při takových soubojích vzniká mezi jezdci napětí, odpověděl: "Ne, během soubojů určitě nevzniká napětí. Je tam totiž vždy."
"Říkám svým jezdcům: Uděláme to společně jako tým. Vy musíte najít dobré vyvážení rizika. Pokud bych cítil, že něco není v pořádku, tak bychom si s jezdci promluvili. Po Abú Zabí však nic takového nevzniklo, ani jeden z nich nebyl s jednáním toho druhého na trati nespokojený. Byl to agresivní souboj, ale mají volnou ruku. Doufám, že tak budou pokračovat."
Na trati jsou soupeři, ale jinak spolu jezdci Mercedesu vycházejí dobře
A co dále říká Brawn na adresu svých pilotů? Podle něj se nyní Michael Schumacher musí zaměřit hlavně na zlepšení kvalifikačního tempa. Tam zatím na Rosberga ztrácí:
"Momentálně jsou oba jezdci během závodů na podobné úrovni, ale Nico je rychlejší v kvalifikacích. Tuto oblast se Michael snaží vylepšit. Nějakou dobu mu trvalo, než se usadil. Jeho závodní výkony jsou potěšující. Myslím si, že pokud dostanou dobré auto, budou moct oba naši jezdci vyhrávat."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.