Manažer Roberta Kubici popřel včerejší zprávy, že by Polák neměl být v pořádku do začátku příští sezóny Formule 1.
Renault včera prohlásil, že se na startu první velké ceny roku 2012 v Austrálii budou muset obejít bez své zraněné hvězdy (více zde). Morelli je však přesvědčený, že to Kubica stihne a že bude stejně silný jako dříve.
"Nechápu, proč Renault změnil Robertova slova. Není pravda, že pro [sezónu] 2012 nebude připravený. Pouze tvrdil, že si není jistý, zda bude v nejlepší formě pro první únorové testy," cituje Morelliho italská La Gazzetta dello Sport.
"Doufáme a spoléháme na to, že připravený bude, ale ani v případě, že by se to o několik měsíců protáhlo, nikdo rok 2013 ani nezmiňoval. Renault si půjde svou cestou, co se týče pilotů, zatímco my se poohlídneme i po alternativních řešeních. Smlouva není prodloužena do roku 2012, končí závěrem prosince, takže od 1. ledna bude volný jít kamkoliv se mu zachce," dodává Morelli.
Podle něj se Kubica navíc vrátí ve stejné formě, jakou předváděl minulý rok: "Plány se teď mírně odchýlily, ale pokud se Robert vrátí, udělá to proto, že bude konkurenceschopný a pro týmy stejně atraktivní jako dříve.
Nyní váží o něco více, ale jeho pravá noha je na tom z pohledu svalů téměř stejně dobře, jako levá. Externí zpevnění lokte mu bude odebráno v úterý, pak tedy bude uvolněn z toho kovového šrotu.
Citlivost ruky je OK, jediným omezením je síla: svaly na předloktí byly dlouhou dobu nehybné, proto jej čeká spousta práce. To je však otázkou času: na konci ledna by síla měla být dostatečná."
Robert loni v Abú Zabí (foto: Lotus Renault GP)
Za volant se postupně vrátí, manažer ale vylučuje testování s motokárou: "S motokárou ne, protože ta je extrémní z hlediska vibrací a chybějícímu posilovači řízení. Začneme postupně a uvidíme, jaká bude odezva po téměř roku nečinnosti.
Robert je nabitý: náročné to bylo v září - říjnu, kdy byla omezena rotace předloktí a pokrok nebyl tak rychlý. V minulém měsíci však došlo k příjemnému zrychlení."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.