Manažer Roberta Kubici popřel včerejší zprávy, že by Polák neměl být v pořádku do začátku příští sezóny Formule 1.
Renault včera prohlásil, že se na startu první velké ceny roku 2012 v Austrálii budou muset obejít bez své zraněné hvězdy (více zde). Morelli je však přesvědčený, že to Kubica stihne a že bude stejně silný jako dříve.
"Nechápu, proč Renault změnil Robertova slova. Není pravda, že pro [sezónu] 2012 nebude připravený. Pouze tvrdil, že si není jistý, zda bude v nejlepší formě pro první únorové testy," cituje Morelliho italská La Gazzetta dello Sport.
"Doufáme a spoléháme na to, že připravený bude, ale ani v případě, že by se to o několik měsíců protáhlo, nikdo rok 2013 ani nezmiňoval. Renault si půjde svou cestou, co se týče pilotů, zatímco my se poohlídneme i po alternativních řešeních. Smlouva není prodloužena do roku 2012, končí závěrem prosince, takže od 1. ledna bude volný jít kamkoliv se mu zachce," dodává Morelli.
Podle něj se Kubica navíc vrátí ve stejné formě, jakou předváděl minulý rok: "Plány se teď mírně odchýlily, ale pokud se Robert vrátí, udělá to proto, že bude konkurenceschopný a pro týmy stejně atraktivní jako dříve.
Nyní váží o něco více, ale jeho pravá noha je na tom z pohledu svalů téměř stejně dobře, jako levá. Externí zpevnění lokte mu bude odebráno v úterý, pak tedy bude uvolněn z toho kovového šrotu.
Citlivost ruky je OK, jediným omezením je síla: svaly na předloktí byly dlouhou dobu nehybné, proto jej čeká spousta práce. To je však otázkou času: na konci ledna by síla měla být dostatečná."
Robert loni v Abú Zabí (foto: Lotus Renault GP)
Za volant se postupně vrátí, manažer ale vylučuje testování s motokárou: "S motokárou ne, protože ta je extrémní z hlediska vibrací a chybějícímu posilovači řízení. Začneme postupně a uvidíme, jaká bude odezva po téměř roku nečinnosti.
Robert je nabitý: náročné to bylo v září - říjnu, kdy byla omezena rotace předloktí a pokrok nebyl tak rychlý. V minulém měsíci však došlo k příjemnému zrychlení."
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.