Robert Kubica dnes informoval svého současného zaměstnavatele - tým Lotus Renault GP, že přes intenzívní tréninkový program se nebude schopen do začátku sezóny 2012 k závodění vrátit.
Robert udělal při své rehabilitaci slušné pokroky: může volně chodit, hýbat svou paží a loktem, ale cítí, že k plnému zotavení bude potřebovat více času.
Renault mu přesto chce s návratem co nejvíce pomoci. Má připravené testovací auto i lidi. Kubica příští rok dle oficiální zprávy zůstane jeho členem týmu, který s jeho managementem momentálně jedná o obnovení smlouvy pro příští sezónu. Snaží se tím utnout snahy Ferrari (a možná i některých dalších týmů) nabízející testování s jejich monopostem.
Stáj, kterou příští rok budeme evidovat pod názvem Lotus, dala najevo své zklamání a nyní bude vyhodnocovat nejvhodnější kandidáta pro předsezónní testy. V oficiální zprávě Renault použil jednotné číslo, což znamená, že pro příští rok přes otevřenou kritiku v médiích s Vitalijem Petrovem počítá.
Kubica dnes oznámil: "I když jsem v posledních několika týdnech velmi, velmi tvrdě pracoval, došel jsem k závěru, že si ještě nejsem jistý tím, že budu pro sezónu 2012 připravený. Zavolal jsem týmu a informoval jej o situaci.
Bylo to těžké rozhodnutí, zároveň však také to nejrozumnější. Vím, že se Lotus Renault GP musí připravovat na příští rok a další prodlužování termínů by nebylo tím nejvhodnějším.
Co se mě týče, můžu říci, že rehabilitace je stále velmi povzbuzující a pro mé doktory působivá. Jen potřebuji více času, jelikož chci být 100% připraven, než se pustím do čehokoliv, co souvisí s ježděním."
Lituji, že nebudu moci poskytovat další zprávy a objevovat se v novinách, a děkuji mým přátelům v médiích za pochopení toho, co je pro mě nejlepší v tom, abych se vyrovnal s nejobtížnějším obdobím mého života."
Jeho šéf Eric Boullier špatnou zprávu komentuje slovy: "Všichni v týmu jsou dnes samozřejmě velmi zklamáni. Robert na začátku příští sezóny v Austrálii nepojede, což není to, v co jsme doufali.
Přijal však velmi vyspělé rozhodnutí a jedná v nejlepším zájmu stáje Lotus Renault GP. Jako tým a jako rodina zůstáváme stát 100% za ním a co nejvíce mu pomůžeme. Program skládající se z testů na simulátoru, s formulí a trati stráveného na F1 tratích na něj čeká.
Mezitím začneme hovořit s některými piloty kvůli tomu, abychom co nejdříve finalizovali naši jezdeckou sestavu pro příští rok. Robert bude pokračovat krok po kroku a zpět do závodního vozu naskočí, jakmile bude cítit, že k tomu nastal ten správný okamžik. Za všech 520 členů týmu mu přeji brzké uzdravení!"
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.