Robert Kubica dnes informoval svého současného zaměstnavatele - tým Lotus Renault GP, že přes intenzívní tréninkový program se nebude schopen do začátku sezóny 2012 k závodění vrátit.
Robert udělal při své rehabilitaci slušné pokroky: může volně chodit, hýbat svou paží a loktem, ale cítí, že k plnému zotavení bude potřebovat více času.
Renault mu přesto chce s návratem co nejvíce pomoci. Má připravené testovací auto i lidi. Kubica příští rok dle oficiální zprávy zůstane jeho členem týmu, který s jeho managementem momentálně jedná o obnovení smlouvy pro příští sezónu. Snaží se tím utnout snahy Ferrari (a možná i některých dalších týmů) nabízející testování s jejich monopostem.
Stáj, kterou příští rok budeme evidovat pod názvem Lotus, dala najevo své zklamání a nyní bude vyhodnocovat nejvhodnější kandidáta pro předsezónní testy. V oficiální zprávě Renault použil jednotné číslo, což znamená, že pro příští rok přes otevřenou kritiku v médiích s Vitalijem Petrovem počítá.
Kubica dnes oznámil: "I když jsem v posledních několika týdnech velmi, velmi tvrdě pracoval, došel jsem k závěru, že si ještě nejsem jistý tím, že budu pro sezónu 2012 připravený. Zavolal jsem týmu a informoval jej o situaci.
Bylo to těžké rozhodnutí, zároveň však také to nejrozumnější. Vím, že se Lotus Renault GP musí připravovat na příští rok a další prodlužování termínů by nebylo tím nejvhodnějším.
Co se mě týče, můžu říci, že rehabilitace je stále velmi povzbuzující a pro mé doktory působivá. Jen potřebuji více času, jelikož chci být 100% připraven, než se pustím do čehokoliv, co souvisí s ježděním."
Lituji, že nebudu moci poskytovat další zprávy a objevovat se v novinách, a děkuji mým přátelům v médiích za pochopení toho, co je pro mě nejlepší v tom, abych se vyrovnal s nejobtížnějším obdobím mého života."
Jeho šéf Eric Boullier špatnou zprávu komentuje slovy: "Všichni v týmu jsou dnes samozřejmě velmi zklamáni. Robert na začátku příští sezóny v Austrálii nepojede, což není to, v co jsme doufali.
Přijal však velmi vyspělé rozhodnutí a jedná v nejlepším zájmu stáje Lotus Renault GP. Jako tým a jako rodina zůstáváme stát 100% za ním a co nejvíce mu pomůžeme. Program skládající se z testů na simulátoru, s formulí a trati stráveného na F1 tratích na něj čeká.
Mezitím začneme hovořit s některými piloty kvůli tomu, abychom co nejdříve finalizovali naši jezdeckou sestavu pro příští rok. Robert bude pokračovat krok po kroku a zpět do závodního vozu naskočí, jakmile bude cítit, že k tomu nastal ten správný okamžik. Za všech 520 členů týmu mu přeji brzké uzdravení!"
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.