Pirelli minulý týden během třídenního testování mladých pilotů získalo cenná data z okruhu o svých nových pneumatikách vyvíjených pro rok 2012. Co se příští rok změní?
Třídenního testování zaměřeného na vyhodnocování budoucích hvězd se zúčastnily všechny týmy. Pirelli této příležitosti zároveň využilo k tomu, aby si vyzkoušelo některé své nové P Zero pneumatiky, s nimiž se budeme setkávat v příštím roce.
Italský dodavatel obutí pro vozy Formule 1 zkoumal nové přední a zadní profily, stejně tak i novou potenciální měkkou směs. Ta je navržena tak, aby docházelo k rovnoměrnějšímu opotřebení a měla vyšší teplotní odolnost. To by mělo omezit možnost tvorby puchýřů a vést k větší flexibilitě při stanovování strategie zastávek i k těsnějšímu závodění v roce 2012.
Nové přední a zadní profily jsou hranatější než ty letošní, což má za následek opět rovnoměrnější opotřebení. Takové pneumatiky by zároveň měly poskytovat větší přilnavost na zádi, což by mělo vést k větší nedotáčivosti a podle Pirelli i ke zlepšení možností pro předjíždění.
Týmy dostaly k vyzkoušení šest sad nových vývojových pneumatik (po dvě sady měkkých, středně-tvrdých a tvrdých směsí) a dvě sady současné měkké směsi (značené žlutou barvou) jako základ, tj. celkem osm sad. Krom toho mohly využít kolik sad chtěly z toho, co jim zbylo pro rok 2011 - každý tým od Pirelli dostává pro účely testování 100 sad pneumatik na sezónu. Většinu již využily v předsezónních testech, přesto každému týmu 10 - 15 sad pro testy nováčků zbylo.
Příští rok možná dojde i ke změně barevného odlišení pneumatik(foto: Pirelli)
V Abú Zabí se testoval během dne, nikoliv v době, kdy se jela velká cena, tedy večer. Jezdilo se tedy za vyšších teplot: vzduch byl vyhřátý na 33 °C a teplota dráhy šplhala až k 50 °C. Pneumatiky byly za těchto podmínek vystaveny větší zátěži a bylo možno dobře prověřit jejich teplotní odolnost a životnost.
Jak byl s testy spokojen sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery? "I když mladí piloti neměli stejné zkušenosti jako ti běžní, dokázali jsme získat spoustu užitečných informací a zpětných vazeb. Výsledky testů zcela odpovídali tomu, co jsme čekali, takže jsme s vykonanou prací za náročných podmínek na trati spokojeni.
Poskytuje nám to užitečný základ, na kterém můžeme stavět při zdokonalování škály našich pneumatik pro rok 2012. Ty by měly příští rok do Formule 1 přinést více výkonnosti a zlepšení podívané," dodává Hembery.
Alokace pneumatik Pirelli pro závody F1 v sezóně 2011
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.