Ferrari nabídlo zraněné hvězdě Renaultu Robertovi Kubicovi možnost testovat se starší specifikaci jejich monopostu F1, jakmile bude připravený. Podle Autosportu zvažuje angažování Poláka na post závodního pilota od roku 2013.
Scuderia se nikdy netajila obdivem vůči Kubicovi a pravidelně oslovovala jeho management. Zatímco se podle svého zástupce plně uzdraví ze zranění, která utrpěl před devíti měsíci v italské rally, otazník visí nad tím, zda se dostane do své předchozí formy.
Zájem Ferrari o 26letého pilota přesto neutuchá. Pokud by za volantem Ferrari (zřejmě loňského vozu F10) při testech dokázal, že na to má, byl by vážným uchazečem o místo Felipeho Massy pro sezónu 2013.
Kubicovi letos vyprší kontrakt, ale podle šéfa týmu Erica Boulliera zůstává pro Lotus Renault GP volbou číslo jedna. Smlouvu s ním však nepodepíše, pokud nebude schopen závodit. To by znamenalo, že by Kubica byl volný a mohl by se plně zaměřit na využití nabídky Ferrari k testovacímu programu. Díky tomu by mohl podat lepší důkaz, že je dostatečně fit, než při pokusu o návrat se svým současným týmem.
Robert při testování ve Valencii na počátku letošního roku (foto: Lotus Renault GP)
Možnosti pro Ferrari nahradit v roce 2013 Massu schopným kandidátem ubývá. Mercedes minulý týden oznámil dlouholetý kontrakt s Nicem Rosbergem, předtím si McLaren pojistil na další tři roky Jensona Buttona. Oba patřili mezi ty, které v Maranellu měli v hledáčku.
Jediným špičkovým pilotem, který pro rok 2013 nemá kontrakt, zůstává Lewis Hamilton. Vzhledem k tomu, co se v minulosti odehrálo, se však jeví jako velmi nepravděpodobné, že by chtěl u Ferrari podepsat jako partner Fernanda Alonsa. Další možností by byl Mark Webber, který ale zůstává v čím dál větším stínu svého týmového kolegy.
Pro návrat Kubicy za volant monopostu F1 zatím nebylo stanoveno žádné datum. Rekonvalescence nervové tkáně v jeho pravé paži trvá déle, než se původně čekalo, proces rehabilitace však pokračuje.
Přilba Roberta Kubicy (foto: Lotus Renault GP)
Podle některých zdrojů Kubica nebude schopen závodit dříve než v polovině příštího roku. Renault proto začíná vyhodnocovat jako jeho náhradu Romaina Grosjeana, jemuž nyní dává příležitost v pátečních trénincích. Tým by ke konci sezóny 2012 ale Kubicu do závodního kokpitu neposadil, pokud by neměl jistotu, že by s ním zůstal i v roce 2013. Vrátí se tedy do F1 Kubica s Ferrari?
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.