Italský dodavatel pneumatik Pirelli se vyjádřil k nehodě Sebastiana Vettela z úvodu víkendového závodu na okruhu Jas Marina. Jako možnou příčinu problému vyloučil strukturální poškození pneumatiky či ventilku. K odstoupení šampiona zřejmě vedly ostré úlomky na trati.
Po rozsáhlém vyšetřování okolností, které vedli k náhlému vypuštění pravé zadní pneumatiky Sebastiana Vettela v úvodním kole Velké ceny Abú Zabí, inženýři Pirelli vylučují strukturální poruchu pneumatiky.
Dotyčná pneumatika byla součástí měkké sady žlutých Pirelli P Zero, které pilot Red Bullu využil k získání pole-position o den dříve.
Aby dojel po nehodě v první zatáčce Vettel do boxů, dokončil kolo, během něhož plandavý zbytek gumy poškodil kapotáž a podvozek, což mistra světa donutilo k prvnímu odstoupení roku.
Ačkoliv z pneumatiky moc nezůstalo, inženýrům Pirelli to ve spolupráci Red Bullem stačilo k plnému prošetření. Po okamžité analýze pneumatiky byla strukturální chyba pneumatiky či ventilku vyloučena jakožto možná příčina incidentu. Jako možnou příčinu není možné vyloučit úlomky na trati či další okolnosti [např. špatný tlak pneumatiky - pozn. red.].
Sebastian Vettel po startu, krátce před svou nehodou (foto: Red Bull Racing)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery k tomuto oficiálnímu prohlášení dodává: "Potvrzujeme, že strukturální chyba nebyla příčinou úniku vzduchu u Sebastiana Vettela v Abú Zabí. K tomuto závěru jsme došli společně s Red Bullem po detailním prozkoumání a analýze zbytků té pneumatiky.
Nemůžeme vyloučit to, že poškození pneumatiky vedoucí k úniku vzduchu nezpůsobily úlomky na trati. Když jsme však dráhu blíže zkoumali, nenašli jsme pro to žádný přímý důkaz," dodává Hembery.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.