Italský dodavatel pneumatik Pirelli se vyjádřil k nehodě Sebastiana Vettela z úvodu víkendového závodu na okruhu Jas Marina. Jako možnou příčinu problému vyloučil strukturální poškození pneumatiky či ventilku. K odstoupení šampiona zřejmě vedly ostré úlomky na trati.
Po rozsáhlém vyšetřování okolností, které vedli k náhlému vypuštění pravé zadní pneumatiky Sebastiana Vettela v úvodním kole Velké ceny Abú Zabí, inženýři Pirelli vylučují strukturální poruchu pneumatiky.
Dotyčná pneumatika byla součástí měkké sady žlutých Pirelli P Zero, které pilot Red Bullu využil k získání pole-position o den dříve.
Aby dojel po nehodě v první zatáčce Vettel do boxů, dokončil kolo, během něhož plandavý zbytek gumy poškodil kapotáž a podvozek, což mistra světa donutilo k prvnímu odstoupení roku.
Ačkoliv z pneumatiky moc nezůstalo, inženýrům Pirelli to ve spolupráci Red Bullem stačilo k plnému prošetření. Po okamžité analýze pneumatiky byla strukturální chyba pneumatiky či ventilku vyloučena jakožto možná příčina incidentu. Jako možnou příčinu není možné vyloučit úlomky na trati či další okolnosti [např. špatný tlak pneumatiky - pozn. red.].
Sebastian Vettel po startu, krátce před svou nehodou (foto: Red Bull Racing)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery k tomuto oficiálnímu prohlášení dodává: "Potvrzujeme, že strukturální chyba nebyla příčinou úniku vzduchu u Sebastiana Vettela v Abú Zabí. K tomuto závěru jsme došli společně s Red Bullem po detailním prozkoumání a analýze zbytků té pneumatiky.
Nemůžeme vyloučit to, že poškození pneumatiky vedoucí k úniku vzduchu nezpůsobily úlomky na trati. Když jsme však dráhu blíže zkoumali, nenašli jsme pro to žádný přímý důkaz," dodává Hembery.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.