Prosazení Montezemolova nápadu zavést třetí vozy by pro Formuli 1 bylo podle Martina Whitmarshe špatným krokem. Podle něj je důležitější zajistit pro malé týmy efektivnější využívání nákladů.
Podle šéfa McLarenu je různorodost malých týmů životně důležitá pro přitažlivost Formule 1, byť připustil, že by pro McLaren mohl být provoz třetího vozu teoreticky zajímavý.
"Statistika, s níž žiju od té doby, co jsem do Formule 1 vstoupil s McLarenem, který vyhrál čtvrtinu závodů a na pódiu stanul v polovině z nich, ukazuje, že během té doby se vytratila stovka různých týmů. Myslím, že to skutečně dokazuje přechodnou povahu našeho sportu," uvedl Whitmarsh v dnešní telekonferenci s novináři.
"Podle mě bychom neměli podceňovat to, jak je to pro malé týmy těžké. Je fajn, že se vetší týmy cítí ohledně své budoucnosti jisté, ale skutečností je, že potřebujeme ve sportu mít 10 nebo 12 týmů, proti nimž můžeme závodit.
Osobně si myslím, že rozumím tomu, proč nápad s týmy o třech autech na roštu některé lidi přitahuje. Pokud by to bylo nutné, bylo by to pro McLaren určitým způsobem zajímavé. Ale pro Formuli 1 se jedná o špatné řešení. Formule 1 potřebuje různorodost vstupů, a proto podle mě musíme tvrdě pracovat na tom, abychom zajistili udržitelné obchodní modely pro všechny týmy, které v ní jsou."
Formule 1 podle Whitmarshe potřebuje rozmanité pole a všechny současné týmy(foto: HRT F1 Team)
Šéf Ferrari Luca di Montezemolo uvedl, že nemá cenu udržovat týmy, které ztrácejí dvě či tři sekundy, a již delší dobu tlačí na zavedení třetích vozů (psali jsme zde). Podle Whitmarshe ale zatím nemá šanci s tímto nápadem znesvářit týmy: "Myslím si, že Luca je extrémně charismatickou osobností uvnitř Ferrari, v Itálii a v motorsportu. Mám-li být k němu férový: vím, jak takové nepřipravené komentáře vznikají a jak se rozvíjejí.
Myslím si, že je ohledně Formule 1 vášnivý, na historii a dědictví Ferrari velmi hrdý a nevyhnutelně bude s velkou vášní prosazovat své osobní názory a pohledy. Formule 1 je den ode dne lepší, pokud týmy a nadřízený orgán spolupracují na vytváření pravidel.
Myslím si, že jsme během tří let dokázali zavést chladnější prostředí bez příliš velké pozornosti věnované vnější rétorice a přijali jsme některá dobrá rozhodnutí. Podívaná, kterou vytváříme, se podle mě zlepšila: máme více předjíždění, zažili jsme v uplynulých dvou letech skvělé závody.
Myslím si, že bychom na to měli být hrdí. Týmy ve spolupráci s FIA dokázaly vytvořit sportovní a technická pravidla, aby toho dosahovaly," dodává Whitmarsh.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.