Prosazení Montezemolova nápadu zavést třetí vozy by pro Formuli 1 bylo podle Martina Whitmarshe špatným krokem. Podle něj je důležitější zajistit pro malé týmy efektivnější využívání nákladů.
Podle šéfa McLarenu je různorodost malých týmů životně důležitá pro přitažlivost Formule 1, byť připustil, že by pro McLaren mohl být provoz třetího vozu teoreticky zajímavý.
"Statistika, s níž žiju od té doby, co jsem do Formule 1 vstoupil s McLarenem, který vyhrál čtvrtinu závodů a na pódiu stanul v polovině z nich, ukazuje, že během té doby se vytratila stovka různých týmů. Myslím, že to skutečně dokazuje přechodnou povahu našeho sportu," uvedl Whitmarsh v dnešní telekonferenci s novináři.
"Podle mě bychom neměli podceňovat to, jak je to pro malé týmy těžké. Je fajn, že se vetší týmy cítí ohledně své budoucnosti jisté, ale skutečností je, že potřebujeme ve sportu mít 10 nebo 12 týmů, proti nimž můžeme závodit.
Osobně si myslím, že rozumím tomu, proč nápad s týmy o třech autech na roštu některé lidi přitahuje. Pokud by to bylo nutné, bylo by to pro McLaren určitým způsobem zajímavé. Ale pro Formuli 1 se jedná o špatné řešení. Formule 1 potřebuje různorodost vstupů, a proto podle mě musíme tvrdě pracovat na tom, abychom zajistili udržitelné obchodní modely pro všechny týmy, které v ní jsou."
Formule 1 podle Whitmarshe potřebuje rozmanité pole a všechny současné týmy(foto: HRT F1 Team)
Šéf Ferrari Luca di Montezemolo uvedl, že nemá cenu udržovat týmy, které ztrácejí dvě či tři sekundy, a již delší dobu tlačí na zavedení třetích vozů (psali jsme zde). Podle Whitmarshe ale zatím nemá šanci s tímto nápadem znesvářit týmy: "Myslím si, že Luca je extrémně charismatickou osobností uvnitř Ferrari, v Itálii a v motorsportu. Mám-li být k němu férový: vím, jak takové nepřipravené komentáře vznikají a jak se rozvíjejí.
Myslím si, že je ohledně Formule 1 vášnivý, na historii a dědictví Ferrari velmi hrdý a nevyhnutelně bude s velkou vášní prosazovat své osobní názory a pohledy. Formule 1 je den ode dne lepší, pokud týmy a nadřízený orgán spolupracují na vytváření pravidel.
Myslím si, že jsme během tří let dokázali zavést chladnější prostředí bez příliš velké pozornosti věnované vnější rétorice a přijali jsme některá dobrá rozhodnutí. Podívaná, kterou vytváříme, se podle mě zlepšila: máme více předjíždění, zažili jsme v uplynulých dvou letech skvělé závody.
Myslím si, že bychom na to měli být hrdí. Týmy ve spolupráci s FIA dokázaly vytvořit sportovní a technická pravidla, aby toho dosahovaly," dodává Whitmarsh.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.