Prosazení Montezemolova nápadu zavést třetí vozy by pro Formuli 1 bylo podle Martina Whitmarshe špatným krokem. Podle něj je důležitější zajistit pro malé týmy efektivnější využívání nákladů.
Podle šéfa McLarenu je různorodost malých týmů životně důležitá pro přitažlivost Formule 1, byť připustil, že by pro McLaren mohl být provoz třetího vozu teoreticky zajímavý.
"Statistika, s níž žiju od té doby, co jsem do Formule 1 vstoupil s McLarenem, který vyhrál čtvrtinu závodů a na pódiu stanul v polovině z nich, ukazuje, že během té doby se vytratila stovka různých týmů. Myslím, že to skutečně dokazuje přechodnou povahu našeho sportu," uvedl Whitmarsh v dnešní telekonferenci s novináři.
"Podle mě bychom neměli podceňovat to, jak je to pro malé týmy těžké. Je fajn, že se vetší týmy cítí ohledně své budoucnosti jisté, ale skutečností je, že potřebujeme ve sportu mít 10 nebo 12 týmů, proti nimž můžeme závodit.
Osobně si myslím, že rozumím tomu, proč nápad s týmy o třech autech na roštu některé lidi přitahuje. Pokud by to bylo nutné, bylo by to pro McLaren určitým způsobem zajímavé. Ale pro Formuli 1 se jedná o špatné řešení. Formule 1 potřebuje různorodost vstupů, a proto podle mě musíme tvrdě pracovat na tom, abychom zajistili udržitelné obchodní modely pro všechny týmy, které v ní jsou."
Formule 1 podle Whitmarshe potřebuje rozmanité pole a všechny současné týmy(foto: HRT F1 Team)
Šéf Ferrari Luca di Montezemolo uvedl, že nemá cenu udržovat týmy, které ztrácejí dvě či tři sekundy, a již delší dobu tlačí na zavedení třetích vozů (psali jsme zde). Podle Whitmarshe ale zatím nemá šanci s tímto nápadem znesvářit týmy: "Myslím si, že Luca je extrémně charismatickou osobností uvnitř Ferrari, v Itálii a v motorsportu. Mám-li být k němu férový: vím, jak takové nepřipravené komentáře vznikají a jak se rozvíjejí.
Myslím si, že je ohledně Formule 1 vášnivý, na historii a dědictví Ferrari velmi hrdý a nevyhnutelně bude s velkou vášní prosazovat své osobní názory a pohledy. Formule 1 je den ode dne lepší, pokud týmy a nadřízený orgán spolupracují na vytváření pravidel.
Myslím si, že jsme během tří let dokázali zavést chladnější prostředí bez příliš velké pozornosti věnované vnější rétorice a přijali jsme některá dobrá rozhodnutí. Podívaná, kterou vytváříme, se podle mě zlepšila: máme více předjíždění, zažili jsme v uplynulých dvou letech skvělé závody.
Myslím si, že bychom na to měli být hrdí. Týmy ve spolupráci s FIA dokázaly vytvořit sportovní a technická pravidla, aby toho dosahovaly," dodává Whitmarsh.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.