Rehabilitace Roberta Kubici neprobíhá podle původních plánů. Byť se neobjevily žádné vážnější komplikace, zotavování trvá podle Autosportu déle, než se čekalo. Šéf Renaultu Eric Boullier již na počátku týdne naznačil, že musí počítat i s variantou, že se Polák příští rok do jejich kokpitu nevrátí.
Přestože Kubicův manažer i doktoři věří, že bude Kubica dostatečně fit pro návrat do Formule 1, obnova nervů v jeho pravé ruce trvá pomaleji, než původně čekali. Neobjevují se žádné vážnější komplikace, Robert by měl nabýt plné obratnosti, jeho první test na simulátoru, poprvé plánovaný na září, však musel být již podruhé odložen - tentokrát na druhou polovinu listopadu, případně ještě později.
Kubica pro Boulliera představoval pro rok 2012 volbou číslo jedna, dle posledních zpráv lékařů však bude mít co dělat, aby se do února 2012 plně zotavil, což změnilo náhled šéfa Renaultu - přesto pro Poláka nechává dveře otevřené (jeho vyjádření najdete zde).
Čas však kvapí a tým si musí smluvně zajistit případnou náhradu. Je pravděpodobné, že podepíše s pilotem, který Kubicovi přenechá závodní sedačku, pokud v soukromém testu s Renaultem R29 a během pátečních tréninků před prvními velkými cenami v sezóně 2012 prokáže, že je zdravotně v pořádku a dokáže řídit monopost F1.
Ve hře o místo pro příští rok vedle již potvrzeného Petrova je současný jezdec Bruno Senna, který ale nepodává zcela konzistentní výkony, a šampion série GP2 Romain Grosjean, jehož si chce v závěru sezóny Renault vyzkoušet v pátečních trénincích.
Otázkou však je, jestli by někdo z nich akceptoval to, že by Kubicovi musel v případě plného zotavení uvolnit své místo. O Grosjeana se stará Boullierova společnost Gravity Sports Management, ten by zřejmě tuto možnost přijal. Méně už Senna, který vyjednává o místu pro příští rok také s Williamsem.
Robert Kubica minulý rok v Suzuce (foto: Lotus Renault GP)
Podle Boulliera tým o jezdcích zatím nerozhodl: "Z hlediska jezdců je ještě brzy, nevíme. Uvidíme, jak je na tom Robert a zda bude schopný se vrátit."
Dle zákulisních zdrojů Kubica již disponuje slušnou mírou obratnosti prstů na jeho pravé ruce - pro řízení vozu F1 ale stále ještě kousek chybí. Ačkoliv má Renault pro něj k testování připravené dva roky staré F1 vozy v garáži, neexistuje způsob, jak zotavení urychlit. Tým proto vyhodnocuje možnosti na uzpůsobení konfigurace volantu tak, aby vyhovoval Robertově pravé ruce.
Kubica se k ničemu nevyjadřuje a raději mlčí. Veřejně hodlá promluvit, až bude moci poskytnout definitivní zprávu.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.