Rehabilitace Roberta Kubici neprobíhá podle původních plánů. Byť se neobjevily žádné vážnější komplikace, zotavování trvá podle Autosportu déle, než se čekalo. Šéf Renaultu Eric Boullier již na počátku týdne naznačil, že musí počítat i s variantou, že se Polák příští rok do jejich kokpitu nevrátí.
Přestože Kubicův manažer i doktoři věří, že bude Kubica dostatečně fit pro návrat do Formule 1, obnova nervů v jeho pravé ruce trvá pomaleji, než původně čekali. Neobjevují se žádné vážnější komplikace, Robert by měl nabýt plné obratnosti, jeho první test na simulátoru, poprvé plánovaný na září, však musel být již podruhé odložen - tentokrát na druhou polovinu listopadu, případně ještě později.
Kubica pro Boulliera představoval pro rok 2012 volbou číslo jedna, dle posledních zpráv lékařů však bude mít co dělat, aby se do února 2012 plně zotavil, což změnilo náhled šéfa Renaultu - přesto pro Poláka nechává dveře otevřené (jeho vyjádření najdete zde).
Čas však kvapí a tým si musí smluvně zajistit případnou náhradu. Je pravděpodobné, že podepíše s pilotem, který Kubicovi přenechá závodní sedačku, pokud v soukromém testu s Renaultem R29 a během pátečních tréninků před prvními velkými cenami v sezóně 2012 prokáže, že je zdravotně v pořádku a dokáže řídit monopost F1.
Ve hře o místo pro příští rok vedle již potvrzeného Petrova je současný jezdec Bruno Senna, který ale nepodává zcela konzistentní výkony, a šampion série GP2 Romain Grosjean, jehož si chce v závěru sezóny Renault vyzkoušet v pátečních trénincích.
Otázkou však je, jestli by někdo z nich akceptoval to, že by Kubicovi musel v případě plného zotavení uvolnit své místo. O Grosjeana se stará Boullierova společnost Gravity Sports Management, ten by zřejmě tuto možnost přijal. Méně už Senna, který vyjednává o místu pro příští rok také s Williamsem.
Robert Kubica minulý rok v Suzuce (foto: Lotus Renault GP)
Podle Boulliera tým o jezdcích zatím nerozhodl: "Z hlediska jezdců je ještě brzy, nevíme. Uvidíme, jak je na tom Robert a zda bude schopný se vrátit."
Dle zákulisních zdrojů Kubica již disponuje slušnou mírou obratnosti prstů na jeho pravé ruce - pro řízení vozu F1 ale stále ještě kousek chybí. Ačkoliv má Renault pro něj k testování připravené dva roky staré F1 vozy v garáži, neexistuje způsob, jak zotavení urychlit. Tým proto vyhodnocuje možnosti na uzpůsobení konfigurace volantu tak, aby vyhovoval Robertově pravé ruce.
Kubica se k ničemu nevyjadřuje a raději mlčí. Veřejně hodlá promluvit, až bude moci poskytnout definitivní zprávu.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.