Podle konstruktéra Red Bullu Adriana Neweyho nemají aerodynamici v F1 nikdy hotovo. Za současných přísných pravidel týkajících se motorů a převodovky je podle něj možno získat pouze v aerodynamickém tunelu, proto do aerodynamických výzkumů týmy investují tolik času a peněz.
Red Bull je týmem, který bez přestání pracuje na vylepšení aerodynamiky. "Jsem si jistý, že to stejné platí pro všechny ostatní. FIA musí občas zpřísnit pravidla pro aerodynamiku, aby udržela rychlosti v zatáčkách, přesto existuje mnoho oblastí pro zlepšení," tvrdí geniální konstruktér.
Před letošním rokem byly zakázány dvojité difuzory, což týmy vedlo k usilovné práci v jiných oblastech. "Tempo vývoje v F1 je takové, že jsme již téměř dosáhli úrovní přítlaku, které jsme měli na konci minulého roku s dvojitými difuzory. Aerodynamiky nezastavíte," usmívá se Newey.
Vysvětluje, že týmy se věnují také tvorbě speciálních balíků pro některé okruhy. Takové, které použijí během sezóny pouze jednou: "Kromě vylepšování celkového aerodynamického balíku auta vytváříte také balíky pro specifické závody.
Letošní povedený výtvor Neweyho - Red Bull RB7
Monako vyžaduje unikátní řešení s vysokým přítlakem, zatímco Monza si se svými dlouhými rovinkami říká o přesný opak a rychlé zatáčky v Silverstone potřebují směsici aerodynamického přítlaku a vysokých maximálních rychlostí."
K technickým novinkám letošní sezóny patří systém pohyblivé klapky zadního křídla, tzv. systém pro redukci aerodynamického odporu známý pod zkratkou DRS.
Newey vysvětluje, proč se nejedná o zcela triviální věc: "Není to tak jednoduché, jako otevírání klapky zadního křídla. Musíte křídlo kolem tohoto systému navrhnout. Chcete, aby bylo aerodynamicky efektivní v zavřeném stavu, nebo aby vám poskytlo velké zrychlení při otevření DRS?"
Oslavy posledního vítězství v Indii
Dále tvůrce letošního nejrychlejšího monopostu F1 přirovnává aerodynamický vývoj k žonglování mezi přítomností a budoucností: "Závod od závodu vyvíjíte své současné auto, zatímco už musíte pokukovat po tom příštíma po technických předpisech pro rok 2013, které budou vyžadovat zcela nový balík."
"Děje se toho hodně, představuje to obrovskou výzvu," dodává Newey, který si svou práci momentálně užívá a sklízí za ní ta nejvyšší ocenění.
© Foto: Red Bull Racing
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.