Red Bull se stal prvním týmem, který si s formulí vyzkoušel nový indický okruh a nasbíral první reálná data o povrchu tamější dráhy. Za volantem upraveného staršího Red Bull pro demonstrační jízdy se objevil Neel Jani.
Švýcar tak učinil před novináři při včerejším slavnostním otevření okruhu, který bude příští týden hostit první Velkou cenu Indie.
"Pro mě je Indie stejně dobrá jako domov," uvedl Jani, jenž má indického otce. "Otevřít trať pro mě díky mým indickým kořenům bylo obrovskou poctou. To, že jsem tak mohl učinit s letošní mistrovskou stájí Red Bull Racing, tento pocit ještě umocňuje."
"Jsem si jistý, že o závodním víkendu na této extrémně vzrušující a rychlé dráze na to Seb [Vettel] s Markem [Webberem] s jejich vozy RB7 pěkně zatlačí," dodal Švýcar po předváděcí jízdě s vozem F1.
Jani před týdnem vyjel v Himalájích s formulí do výšky 5 600 m n. m. (fotogalerie zde). Snímky ze včerejších jízd po nově dokončeném Buddhově mezinárodním okruhu najdete pod článkem.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.