Šéf Red Bull Christian Horner dnes uvedl, že koncovku letošní sezóny nemíní vypustit, ale budou dál bojovat o vítězství.
"Chceme tento rok dobře zakončit, dostat Marka na druhé místo v šampionátu, bylo by příjemné vidět, jak vyhraje závod. V posledních závodech hodláme útočit. Je to něco jako pohárové finále - můžeme do toho jít, když už máme oba tituly v kapse," pyšní se Horner na dnešní tiskové konferenci v Milton Keynes.
To, co se letos naučil, chce využít při stavbě vozu pro příští rok, aby byl ještě silnější: "Bylo by velmi arogantní podceňovat naše soupeře. Ferrari, McLaren a Mercedes jsou obrovské týmy se skvělou historií. Využijeme letošní lekce pro příští auto, stejně jako jsme to učinili v roce 2010.
V tomto sportu se můžete pořád učit - jak ze závodů, které vyhrajete, tak i z těch, které prohrajete, to vás posouvá vpřed. nyní se zaměříme na další tři závody a užijeme si ty okamžiky," dodává Horner.
Trofeje z Koreje (foto: Red Bull Racing)
Také Sebastian Vettel touží po dalších úspěších: "Je to extrémně úspěšný rok, neuvěřitelné, čeho jsme dosáhli. Ty malé věci, jako když přijdete domu a otevřete dveře, vám pomáhají si uvědomit, co se stalo, a že se veškeré ty hodiny vyplatily. Sezóna ale ještě není u konce, zbývají tři závody, v nichž budeme mít opět možnost prokázat, co v nás je.
Jsem velmi spokojený tam, kde jsem. Myslím, že jsme toho v posledních třech letech společně dokázali mnoho. Zlepšili jsme se víceméně ve všech oblastech. Celý tým se stal profesionálnějším, odhodlanějším a všichni se společně podílejí na úspěchu.
Není obvyklé být součástí něčeho takového a nejsem v pozici, kdy bych mohl říci, že jsem to dokázal já. Tohle dokázali oni. Jsme tým a rádi děláme to, co děláme," říká úřadující mistr světa.
Sebastian Vettel oslavuje vítězství na pódiu v Koreji (foto: Red Bull Racing)
Přes letošních 10 vítězství přiznává, že se stále má v čem zlepšovat: "Je vždy těžké určit, kde se zlepšit. Myslím, že vzhledem k věku 24 let existuje spousta věcí pro poznávání, hodně toho se týká vozu i oblastí mimo něj.
Vždy musíte být připraveni na to, že se můžete něco naučit - drobné kroky mohou způsobit rozdíl. Když se ohlédnu za Koreou, dokázali jsme se poučit z Japonska - jako tým i já sám. Drobné věci, kterými jsme se zabývali a odvedli lepší práci. Vždy musíte být takto otevřeni a připraveni se učit.
Sezóna jako je ta letošní se moc často nevidí, uvědomujeme si to, a proto jsme na ni velmi hrdi," zakončuje Vettel.
Fotky z dnešní tiskové konference v Milton Keynes naleznete pod článkem.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.