Šéf Red Bull Christian Horner dnes uvedl, že koncovku letošní sezóny nemíní vypustit, ale budou dál bojovat o vítězství.
"Chceme tento rok dobře zakončit, dostat Marka na druhé místo v šampionátu, bylo by příjemné vidět, jak vyhraje závod. V posledních závodech hodláme útočit. Je to něco jako pohárové finále - můžeme do toho jít, když už máme oba tituly v kapse," pyšní se Horner na dnešní tiskové konferenci v Milton Keynes.
To, co se letos naučil, chce využít při stavbě vozu pro příští rok, aby byl ještě silnější: "Bylo by velmi arogantní podceňovat naše soupeře. Ferrari, McLaren a Mercedes jsou obrovské týmy se skvělou historií. Využijeme letošní lekce pro příští auto, stejně jako jsme to učinili v roce 2010.
V tomto sportu se můžete pořád učit - jak ze závodů, které vyhrajete, tak i z těch, které prohrajete, to vás posouvá vpřed. nyní se zaměříme na další tři závody a užijeme si ty okamžiky," dodává Horner.
Trofeje z Koreje (foto: Red Bull Racing)
Také Sebastian Vettel touží po dalších úspěších: "Je to extrémně úspěšný rok, neuvěřitelné, čeho jsme dosáhli. Ty malé věci, jako když přijdete domu a otevřete dveře, vám pomáhají si uvědomit, co se stalo, a že se veškeré ty hodiny vyplatily. Sezóna ale ještě není u konce, zbývají tři závody, v nichž budeme mít opět možnost prokázat, co v nás je.
Jsem velmi spokojený tam, kde jsem. Myslím, že jsme toho v posledních třech letech společně dokázali mnoho. Zlepšili jsme se víceméně ve všech oblastech. Celý tým se stal profesionálnějším, odhodlanějším a všichni se společně podílejí na úspěchu.
Není obvyklé být součástí něčeho takového a nejsem v pozici, kdy bych mohl říci, že jsem to dokázal já. Tohle dokázali oni. Jsme tým a rádi děláme to, co děláme," říká úřadující mistr světa.
Sebastian Vettel oslavuje vítězství na pódiu v Koreji (foto: Red Bull Racing)
Přes letošních 10 vítězství přiznává, že se stále má v čem zlepšovat: "Je vždy těžké určit, kde se zlepšit. Myslím, že vzhledem k věku 24 let existuje spousta věcí pro poznávání, hodně toho se týká vozu i oblastí mimo něj.
Vždy musíte být připraveni na to, že se můžete něco naučit - drobné kroky mohou způsobit rozdíl. Když se ohlédnu za Koreou, dokázali jsme se poučit z Japonska - jako tým i já sám. Drobné věci, kterými jsme se zabývali a odvedli lepší práci. Vždy musíte být takto otevřeni a připraveni se učit.
Sezóna jako je ta letošní se moc často nevidí, uvědomujeme si to, a proto jsme na ni velmi hrdi," zakončuje Vettel.
Fotky z dnešní tiskové konference v Milton Keynes naleznete pod článkem.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.