Šéf Red Bull Christian Horner dnes uvedl, že koncovku letošní sezóny nemíní vypustit, ale budou dál bojovat o vítězství.
"Chceme tento rok dobře zakončit, dostat Marka na druhé místo v šampionátu, bylo by příjemné vidět, jak vyhraje závod. V posledních závodech hodláme útočit. Je to něco jako pohárové finále - můžeme do toho jít, když už máme oba tituly v kapse," pyšní se Horner na dnešní tiskové konferenci v Milton Keynes.
To, co se letos naučil, chce využít při stavbě vozu pro příští rok, aby byl ještě silnější: "Bylo by velmi arogantní podceňovat naše soupeře. Ferrari, McLaren a Mercedes jsou obrovské týmy se skvělou historií. Využijeme letošní lekce pro příští auto, stejně jako jsme to učinili v roce 2010.
V tomto sportu se můžete pořád učit - jak ze závodů, které vyhrajete, tak i z těch, které prohrajete, to vás posouvá vpřed. nyní se zaměříme na další tři závody a užijeme si ty okamžiky," dodává Horner.
Trofeje z Koreje (foto: Red Bull Racing)
Také Sebastian Vettel touží po dalších úspěších: "Je to extrémně úspěšný rok, neuvěřitelné, čeho jsme dosáhli. Ty malé věci, jako když přijdete domu a otevřete dveře, vám pomáhají si uvědomit, co se stalo, a že se veškeré ty hodiny vyplatily. Sezóna ale ještě není u konce, zbývají tři závody, v nichž budeme mít opět možnost prokázat, co v nás je.
Jsem velmi spokojený tam, kde jsem. Myslím, že jsme toho v posledních třech letech společně dokázali mnoho. Zlepšili jsme se víceméně ve všech oblastech. Celý tým se stal profesionálnějším, odhodlanějším a všichni se společně podílejí na úspěchu.
Není obvyklé být součástí něčeho takového a nejsem v pozici, kdy bych mohl říci, že jsem to dokázal já. Tohle dokázali oni. Jsme tým a rádi děláme to, co děláme," říká úřadující mistr světa.
Sebastian Vettel oslavuje vítězství na pódiu v Koreji (foto: Red Bull Racing)
Přes letošních 10 vítězství přiznává, že se stále má v čem zlepšovat: "Je vždy těžké určit, kde se zlepšit. Myslím, že vzhledem k věku 24 let existuje spousta věcí pro poznávání, hodně toho se týká vozu i oblastí mimo něj.
Vždy musíte být připraveni na to, že se můžete něco naučit - drobné kroky mohou způsobit rozdíl. Když se ohlédnu za Koreou, dokázali jsme se poučit z Japonska - jako tým i já sám. Drobné věci, kterými jsme se zabývali a odvedli lepší práci. Vždy musíte být takto otevřeni a připraveni se učit.
Sezóna jako je ta letošní se moc často nevidí, uvědomujeme si to, a proto jsme na ni velmi hrdi," zakončuje Vettel.
Fotky z dnešní tiskové konference v Milton Keynes naleznete pod článkem.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.