Šéf Mercedesu Ross Brawn si není jistý tím, že nová pravidla pro rok 2012 dotýkající se výfuků a difuzorů nepůjdou zneužít. Dostali u Mercedesu GP snad nějaký geniální nápad? Dočkáme se na počátku příští sezóně dalších kontroverzní, jako tomu bylo před léty s dvoupatrovými difuzory?
FIA v příštím roce hodlá zakázat využívání výfukových plynů pro tvorbu přítlaku v oblasti difuzoru, proto v nových pravidlech definuje umístění výfuků. Technický ředitel Williamsu Sam Michael již před několika týdny prozradil, že výfuky budou muset směřovat vzhůru s tím, že pro posledních 10 cm potrubí jsou výška i úhel přesně definovány.
Že však nepůjdou zneužít, tím si Brawn příliš jistý není: "Tento týden se uskuteční další setkání Technické pracovní skupiny FIA. Čím více se jimi zabýváme, tím více se snažíme zamezit různým dírám. Není však jisté, že se to podaří a někdo na něco nepřijde. Řekl bych, že pravidla jsou docela robustní, ale stále ne 100%."
"Na počátku všichni pracovali společně s těmi nejlepšími záměry: formulovat pravidla co nejlépe. Pak se dostáváte do fáze, kdy řeknou: 'Pomáhali jsme s tvorbou pravidel, ale jeden z našich inženýrů dostal skvělý nápad, který chceme využít.' To musíme očekávat," pokračuje.
Výfuky Mercedesu MGP W02 (foto: Christophe Malbranque)
"Nejsem si 100% jistý tím, že se znovu neobjeví nějaký inovativním výfukovým systémem, protože jedna věc je jistá: o to poznání jen tak nepřijdete a aerodynamické výhody plynoucí z využití výfukových plynů jsou značné. Lidé nyní přesně vědí, co mohou díky výfukům a mapování motorů získat a jak tento efekt ještě umocnit," dodává šéf Mercedesu GP pro motorsport-total.com.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.