Šéf Mercedesu Ross Brawn si není jistý tím, že nová pravidla pro rok 2012 dotýkající se výfuků a difuzorů nepůjdou zneužít. Dostali u Mercedesu GP snad nějaký geniální nápad? Dočkáme se na počátku příští sezóně dalších kontroverzní, jako tomu bylo před léty s dvoupatrovými difuzory?
FIA v příštím roce hodlá zakázat využívání výfukových plynů pro tvorbu přítlaku v oblasti difuzoru, proto v nových pravidlech definuje umístění výfuků. Technický ředitel Williamsu Sam Michael již před několika týdny prozradil, že výfuky budou muset směřovat vzhůru s tím, že pro posledních 10 cm potrubí jsou výška i úhel přesně definovány.
Že však nepůjdou zneužít, tím si Brawn příliš jistý není: "Tento týden se uskuteční další setkání Technické pracovní skupiny FIA. Čím více se jimi zabýváme, tím více se snažíme zamezit různým dírám. Není však jisté, že se to podaří a někdo na něco nepřijde. Řekl bych, že pravidla jsou docela robustní, ale stále ne 100%."
"Na počátku všichni pracovali společně s těmi nejlepšími záměry: formulovat pravidla co nejlépe. Pak se dostáváte do fáze, kdy řeknou: 'Pomáhali jsme s tvorbou pravidel, ale jeden z našich inženýrů dostal skvělý nápad, který chceme využít.' To musíme očekávat," pokračuje.
Výfuky Mercedesu MGP W02 (foto: Christophe Malbranque)
"Nejsem si 100% jistý tím, že se znovu neobjeví nějaký inovativním výfukovým systémem, protože jedna věc je jistá: o to poznání jen tak nepřijdete a aerodynamické výhody plynoucí z využití výfukových plynů jsou značné. Lidé nyní přesně vědí, co mohou díky výfukům a mapování motorů získat a jak tento efekt ještě umocnit," dodává šéf Mercedesu GP pro motorsport-total.com.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.