Šéf Mercedesu Ross Brawn si není jistý tím, že nová pravidla pro rok 2012 dotýkající se výfuků a difuzorů nepůjdou zneužít. Dostali u Mercedesu GP snad nějaký geniální nápad? Dočkáme se na počátku příští sezóně dalších kontroverzní, jako tomu bylo před léty s dvoupatrovými difuzory?
FIA v příštím roce hodlá zakázat využívání výfukových plynů pro tvorbu přítlaku v oblasti difuzoru, proto v nových pravidlech definuje umístění výfuků. Technický ředitel Williamsu Sam Michael již před několika týdny prozradil, že výfuky budou muset směřovat vzhůru s tím, že pro posledních 10 cm potrubí jsou výška i úhel přesně definovány.
Že však nepůjdou zneužít, tím si Brawn příliš jistý není: "Tento týden se uskuteční další setkání Technické pracovní skupiny FIA. Čím více se jimi zabýváme, tím více se snažíme zamezit různým dírám. Není však jisté, že se to podaří a někdo na něco nepřijde. Řekl bych, že pravidla jsou docela robustní, ale stále ne 100%."
"Na počátku všichni pracovali společně s těmi nejlepšími záměry: formulovat pravidla co nejlépe. Pak se dostáváte do fáze, kdy řeknou: 'Pomáhali jsme s tvorbou pravidel, ale jeden z našich inženýrů dostal skvělý nápad, který chceme využít.' To musíme očekávat," pokračuje.
Výfuky Mercedesu MGP W02 (foto: Christophe Malbranque)
"Nejsem si 100% jistý tím, že se znovu neobjeví nějaký inovativním výfukovým systémem, protože jedna věc je jistá: o to poznání jen tak nepřijdete a aerodynamické výhody plynoucí z využití výfukových plynů jsou značné. Lidé nyní přesně vědí, co mohou díky výfukům a mapování motorů získat a jak tento efekt ještě umocnit," dodává šéf Mercedesu GP pro motorsport-total.com.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.