Letošní model, RB7, který navrhl Adrian Newey pomohl vyhrát Sebastianu Vettelovi předčasně jeho druhý titul mistra světa. A jaký bude vůz pro příští rok, RB8? Podle Neweyho to bude evoluce toho letošního.
Red Bull nejde cestou revoluce, ale postupného vývoje. Jdou tak úplně jinou cestou než konkurence, především Ferrari. A to již delší dobu. Zatím se jim tato strategie vyplácí. Evoluční taktika jim funguje již od roku 2009, kdy rakouská stáj poprvé vyhrála závod s vozem RB5.
Podle Adriana Neweyho, hlavního konstruktéra Red Bullu, je výhodnější postavit RB8 na základě letošního úspěšného modelu RB7. Proč? Pravidla pro příští rok totiž kromě výfuků nedoznají žádných větších změn. Nemá tedy cenu dělat radikální změny tam, kde to není potřeba.
"Myslím, že nemá cenu měnit to, co máme, dokud to funguje. A zatím to funguje. Nemusíme dělat žádné změny, a přesto budeme příští rok stejně rychlí. Dělat velké změny by byla hloupost," říká slavný konstruktér, který postavil mnoho úspěšných vozů.
"Musíme se jen srovnat se změnami, které přijdou příští rok. Jde hlavně o výfuky, protože je to dost podstatná část vozu. Ostatní změny jsou také podstatné, ale ne tak velké. Vůz RB8 tak bude dalším přírůstkem do rodiny, kterou v roce 2009 započal vůz RB5."
Mezi RB7 a RB8 moc rozdílů údajně nebude (foto: Red Bull Racing)
Newey ovšem varuje, že by Red Bull nemusel v příštím roce dominovat tolik, jak se obecně předpokládá. Spíš dojde k vyrovnání ze strany konkurence.
"Faktem je, že nikdy nevíte, co vaši rivalové dokážou přes zimu. Vždy se to ukáže až s prvním závodem."
Newey pracuje pro Red Bull již od roku 2006 a je známý například tím, že nepoužívá pro návrhy vozů počítačové programy. Vše rýsuje na klasickém kreslícím prkně. Kromě vítězných Red Bullů RB6 a letošního RB7 má na kontě ještě několik vítězných vozů z 90. let, převážně stáje Williams.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.