Letošní model, RB7, který navrhl Adrian Newey pomohl vyhrát Sebastianu Vettelovi předčasně jeho druhý titul mistra světa. A jaký bude vůz pro příští rok, RB8? Podle Neweyho to bude evoluce toho letošního.
Red Bull nejde cestou revoluce, ale postupného vývoje. Jdou tak úplně jinou cestou než konkurence, především Ferrari. A to již delší dobu. Zatím se jim tato strategie vyplácí. Evoluční taktika jim funguje již od roku 2009, kdy rakouská stáj poprvé vyhrála závod s vozem RB5.
Podle Adriana Neweyho, hlavního konstruktéra Red Bullu, je výhodnější postavit RB8 na základě letošního úspěšného modelu RB7. Proč? Pravidla pro příští rok totiž kromě výfuků nedoznají žádných větších změn. Nemá tedy cenu dělat radikální změny tam, kde to není potřeba.
"Myslím, že nemá cenu měnit to, co máme, dokud to funguje. A zatím to funguje. Nemusíme dělat žádné změny, a přesto budeme příští rok stejně rychlí. Dělat velké změny by byla hloupost," říká slavný konstruktér, který postavil mnoho úspěšných vozů.
"Musíme se jen srovnat se změnami, které přijdou příští rok. Jde hlavně o výfuky, protože je to dost podstatná část vozu. Ostatní změny jsou také podstatné, ale ne tak velké. Vůz RB8 tak bude dalším přírůstkem do rodiny, kterou v roce 2009 započal vůz RB5."
Mezi RB7 a RB8 moc rozdílů údajně nebude (foto: Red Bull Racing)
Newey ovšem varuje, že by Red Bull nemusel v příštím roce dominovat tolik, jak se obecně předpokládá. Spíš dojde k vyrovnání ze strany konkurence.
"Faktem je, že nikdy nevíte, co vaši rivalové dokážou přes zimu. Vždy se to ukáže až s prvním závodem."
Newey pracuje pro Red Bull již od roku 2006 a je známý například tím, že nepoužívá pro návrhy vozů počítačové programy. Vše rýsuje na klasickém kreslícím prkně. Kromě vítězných Red Bullů RB6 a letošního RB7 má na kontě ještě několik vítězných vozů z 90. let, převážně stáje Williams.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.