Letošní model, RB7, který navrhl Adrian Newey pomohl vyhrát Sebastianu Vettelovi předčasně jeho druhý titul mistra světa. A jaký bude vůz pro příští rok, RB8? Podle Neweyho to bude evoluce toho letošního.
Red Bull nejde cestou revoluce, ale postupného vývoje. Jdou tak úplně jinou cestou než konkurence, především Ferrari. A to již delší dobu. Zatím se jim tato strategie vyplácí. Evoluční taktika jim funguje již od roku 2009, kdy rakouská stáj poprvé vyhrála závod s vozem RB5.
Podle Adriana Neweyho, hlavního konstruktéra Red Bullu, je výhodnější postavit RB8 na základě letošního úspěšného modelu RB7. Proč? Pravidla pro příští rok totiž kromě výfuků nedoznají žádných větších změn. Nemá tedy cenu dělat radikální změny tam, kde to není potřeba.
"Myslím, že nemá cenu měnit to, co máme, dokud to funguje. A zatím to funguje. Nemusíme dělat žádné změny, a přesto budeme příští rok stejně rychlí. Dělat velké změny by byla hloupost," říká slavný konstruktér, který postavil mnoho úspěšných vozů.
"Musíme se jen srovnat se změnami, které přijdou příští rok. Jde hlavně o výfuky, protože je to dost podstatná část vozu. Ostatní změny jsou také podstatné, ale ne tak velké. Vůz RB8 tak bude dalším přírůstkem do rodiny, kterou v roce 2009 započal vůz RB5."
Mezi RB7 a RB8 moc rozdílů údajně nebude (foto: Red Bull Racing)
Newey ovšem varuje, že by Red Bull nemusel v příštím roce dominovat tolik, jak se obecně předpokládá. Spíš dojde k vyrovnání ze strany konkurence.
"Faktem je, že nikdy nevíte, co vaši rivalové dokážou přes zimu. Vždy se to ukáže až s prvním závodem."
Newey pracuje pro Red Bull již od roku 2006 a je známý například tím, že nepoužívá pro návrhy vozů počítačové programy. Vše rýsuje na klasickém kreslícím prkně. Kromě vítězných Red Bullů RB6 a letošního RB7 má na kontě ještě několik vítězných vozů z 90. let, převážně stáje Williams.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.