Red Bull nesmí podle svého majitele Dietricha Mateschitze ve zbytku letošní sezóny polevit, aby položil základy pro zisk dalšího titulu příští rok. V ten letošní začali věřit hned po první jízdě v předsezónních testech.
"Určitě budeme tvrdě pracovat až do Sao Paula. Ve vývoji nepolevíme. Budeme z něho těžit i na příštím voze RB8, protože v příštích technických předpisech jsou jen drobné změny," cituje Mateschitze Autosport.
"Nyní vybudujeme základy pro další šampionát v roce 2012. Samozřejmě si uvědomujeme, že Ferrari, McLaren a Mercedes zvýší své snahy být příští rok na čele. V posledních týdnech roku 2011 musíme z našeho vývoje dostat maximum, abychom z něj mohli těžit v roce 2012," pokračuje rakouský miliardář.
"Od prvního testu, od prvního výjezdu s naším vozem jsme věděli, že budeme znovu rychlí. Ale mezi tím, že máte šanci, a tím, že ji využijete, je něco, co nelze vypočítat. Po nějakou dobu bylo Sebastianovo vedení tak velké, že jeho druhý titul už nikoho nepřekvapil. Nějakou dobu jsme tomu už věřili. Ale s takovou konkurencí, jako je McLaren a Ferrari, si nikdy nemůžete být jisti. Hotovo je až tehdy, když je dokonáno i matematicky.
Celý tým si po prvním testu v této sezóně velmi věřil. Samozřejmě jsme začali s jistou výhodou na své straně - tu si však musíte podržet, což není vždy jednoduché. Všichni víme, jak rychle se to v F1 může otočit."
Podle Mateschitze jim letos už neunikne ani vítězství v poháru konstruktérů a v Brazílii chystá party pro celý tým: "V šampionátu konstruktéru to ještě není jisté, ale situace je podobné tomu, co v šampionátu pilotů. Je nepravděpodobné, že bychom ve zbývajících závodech neskórovali. Ferrari a McLaren se znovu o nějaké body oberou. Ale všichni víme: ďábel nikdy nespí."
"Tým pravděpodobně bude v Sao Paulu v neděli večer slavit. Možná uspořádáme další party v Salzburku, stejně jako minulý rok, ještě to ale není jisté. Tato sezóna pro nás z ekonomického hlediska znamená mnoho. Náš čistý rozpočet byl letos nižší než v roce 2010 díky loňským výsledkům. Rozpočet pro rok 2012 bude díky našemu úspěchu stejný nebo nižší než tento rok."
Na závěr se majitel Red Bull zmínil o obou pilotech: "Sebastianova výkonnost byla letos neuvěřitelná. Zejména díky jeho stálé formě. Všichni vědí, že je velmi dobrý. Má talent, je disciplinovaný, soustředěný, schopný se zcela soustředit na jediné kolo a dokáže zabrat, když je třeba. Když se však podíváte na pravidelnost jeho výkonů, je to neuvěřitelné.
Pro Marka [Webbera] nebylo jednoduché nalézat motivaci a přizpůsobit se pneumatikám. Musel se vyrovnat s trochou smůly, která postihovala Seba na počátku minulé sezóny. Mark je však prověřeným špičkovým pilotem, na kterého se můžeme spoléhat," dodává Mateschitz.
© Foto: Red Bull Racing
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.