V Monze se ostatním týmům F1 naskytla vítaná možnost podívat se blíže na aerodynamiku Red Bullu. Podlaha vozu budí pochyby o legalitě RB7.
Red Bull RB7 se dostal do vzduchu, konkurence právě něco takového přesně potřebovala. Mark Webber v Monze boural, když bylo jeho auto odklízeno z trati, tak viselo na hácích a fandové z celého světa (a také všechny ostatní týmy) tak měli skvělou možnost, aby si spodek Red Bullu vyfotili. Spodní část vozu totiž měli doslova jako na talíři. Záběry podlahy se také brzy dostaly na Internet.
"Slyšel jsem o tom," smál se šéf designér Red Bullu, Adrian Newey, v Singapuru. "Pro nás to však nic neznamená." K situaci se vyjádřil také Mark Webber: "Adrian má oba tituly v kapse, jak ten jezdecký, tak ten konstruktérský. V jeho hlavně už je jen auto roku 2012. To z roku 2011 si už mohl odškrtnout."
Mnohem hůře však z pohledu Red Bullu po bouračce dopadlo přední křídlo: "Dostala se k nám zpátky jen jedna polovina. Ta druhá bude pravděpodobně v Maranellu," říká Newey.
Nicméně bez další odezvy celý incident nezůstal. Jak dnes uvádí německý Auto Motor und Sport, zaznamenala konkurence na podlaze Red Bullu určité nesrovnalosti. Přední část plochy v délce asi 30 cm je pravidelně zvlněná. Plocha se láme přesně v místě, kde ji FIA nekontroluje.
To by mohlo vzbuzovat podezření, že se jedná o prvek (flexibilní T-tray), který má Red Bullu pomoci udržet auto na vozovce. Tato plocha v musí být pevná, což Red Bull má až v místech, kde ji kontroluje FIA. Že by tedy podlaha Red Bullu nebyla v Monze legální?
Spousta lidí se navíc začala ptát, jak je v rámci snahy o snižování nákladů na vývoj vozu možné, že Red Bull připravil speciální podlahu pro Monzu. "Třetí sada křídel, dalších doplňků a podlahy stojí asi 800 tisíc eur. Pak jsou tu další náklady na kanálky na odvod vzduchu. Pro nás by bylo nemožné, abychom pro jeden závod obětovali tolik peněz," říká Ross Brawn, týmový šéf Mercedesu.
Pohled na spodní část Red Bull RB7 najdete ve videu pod článkem.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.