Podle bývalého technického ředitele Williamsu si Pastor Maldonado za výkony předváděné v letošní sezóně své místo ve Formuli 1 zaslouží.
Maldonado zatím v letošní sezóně získal pro Williams jeden bod ve Velké ceně Belgie, Rubens Barrichello jich má na kontě čtyři (devátý v Monaku a v Kanadě). Podle Michaela byl však mladý Venezuelan zkušenému Brazilci v rychlosti v závodech většinou vyrovnaným soupeřem.
"Ačkoliv je Pastor Maldonado nováčkem, je šampionem GP2 a po celý rok byl Rubensovi dost blízko," uvádí Michael.
"Kdybyste odpočítali první čtyři či pět závodů, což je zcela normální u nováčka, protože ten podle mě potřebuje několik let, tak v polovině sezóny dokážete říci, zda na to kluk má nebo ne - a Pastora bych rozhodně zařadil do této kategorie. Pokud by v ní nebyl, neudržel by si své místo. Proto předpokládám, že příští rok bude ještě lepší, když už bude znát všechny okruhy, protože se stále učí," pokračuje budoucí sportovní ředitel McLarenu.
Pastor Maldonado v Monze (foto: AT&T Williams)
Popírá, že by si Williams Maldonada vybral jen kvůli peněz - z Venezuely díky jeho sponzorovi PDVSA do týmové pokladny údajně přiteklo 25 mil liber (kolem 675 mil. Kč).
"Myslím, že momentálně opravdu není korektní tvrdit, že si Williams své piloty vybírá pouze na základě finančního hlediska, protože jinak by si nevybrali ty piloty, které mají. Podle mě Williams učiní taková rozhodnutí, která budou nejlepší pro společnost a pro výsledky," dodává Michael.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.