Podle bývalého technického ředitele Williamsu si Pastor Maldonado za výkony předváděné v letošní sezóně své místo ve Formuli 1 zaslouží.
Maldonado zatím v letošní sezóně získal pro Williams jeden bod ve Velké ceně Belgie, Rubens Barrichello jich má na kontě čtyři (devátý v Monaku a v Kanadě). Podle Michaela byl však mladý Venezuelan zkušenému Brazilci v rychlosti v závodech většinou vyrovnaným soupeřem.
"Ačkoliv je Pastor Maldonado nováčkem, je šampionem GP2 a po celý rok byl Rubensovi dost blízko," uvádí Michael.
"Kdybyste odpočítali první čtyři či pět závodů, což je zcela normální u nováčka, protože ten podle mě potřebuje několik let, tak v polovině sezóny dokážete říci, zda na to kluk má nebo ne - a Pastora bych rozhodně zařadil do této kategorie. Pokud by v ní nebyl, neudržel by si své místo. Proto předpokládám, že příští rok bude ještě lepší, když už bude znát všechny okruhy, protože se stále učí," pokračuje budoucí sportovní ředitel McLarenu.
Pastor Maldonado v Monze (foto: AT&T Williams)
Popírá, že by si Williams Maldonada vybral jen kvůli peněz - z Venezuely díky jeho sponzorovi PDVSA do týmové pokladny údajně přiteklo 25 mil liber (kolem 675 mil. Kč).
"Myslím, že momentálně opravdu není korektní tvrdit, že si Williams své piloty vybírá pouze na základě finančního hlediska, protože jinak by si nevybrali ty piloty, které mají. Podle mě Williams učiní taková rozhodnutí, která budou nejlepší pro společnost a pro výsledky," dodává Michael.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.