Sam Michael se v Singapuru rozloučil se svým bývalým zaměstnavatelem Williamsem, u něhož působil jako technický ředitel. Od jara roku 2012 má působit u McLarenu v roli sportovního ředitele. Co vše bude mít na starosti?
Michael nyní nesmí podle smlouvy až do konce roku 2011 u žádného z konkurenčních týmů pracovat. McLaren však doufá, že se s Williamsem domluví, aby u nich mohl nastoupit během jednoho měsíce, což by mu umožnilo nezávisle vyhodnotit práci týmu zkušeným odborníkem při závodních víkendech a případně navrhnout, co by mohl tým z Wokingu ve svých procesech zlepšit. To by mohlo být s přihlédnutím k chybám, kterých se letos McLaren dopustil, cennou pomocí.
Michael se v této pozici u nového zaměstnavatele zbaví veškerých zodpovědností za vývoj vozu. Jakožto sportovní ředitel bude plnit klíčovou organizační roli a na boxové zídce se rázem stane vůdčí osobností pro určování strategie a způsobu, jakým budou vozy během závodního víkendu nasazovány.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh vysvětluje pozici Sama Michaela pro Autosport takto: "Jeho role se nebude týkat návrhu a konstrukce vozů, pod palcem však bude mít všechno ostatní. To, jak fungujeme jako tým v poli, bude jeho odpovědností. "Jedná se o změnu v jeho kariéře. Ve Williamsu se staral o technickou stránku a my jsme mu učinili nabídku, podle které je zřejmě jeho silnou stránkou práce v poli se závodním týmem."
Sam Michael bude příští rok hrát na boxové zídce McLarenu klíčovou roli(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Michael po Velké ceně Singapuru tráví čas ve své rodné Austrálii a pevně doufá, že mu Williams umožní nastoupit k McLarenu dříve, než má ve smlouvě. Ta neumožňuje, aby k tomu došlo dříve, než v březnu 2012.
Bývalý technický ředitel Williamsu Michael k tomu dodává: "Role, kterou tam [u McLarenu] budu zastávat, je dost vzrušující a už se nemůžu dočkat, až tam nastoupím. Jsem součástí vyššího vedení, takže se budu starat o celkovou výkonnost týmu."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.