Sam Michael se v Singapuru rozloučil se svým bývalým zaměstnavatelem Williamsem, u něhož působil jako technický ředitel. Od jara roku 2012 má působit u McLarenu v roli sportovního ředitele. Co vše bude mít na starosti?
Michael nyní nesmí podle smlouvy až do konce roku 2011 u žádného z konkurenčních týmů pracovat. McLaren však doufá, že se s Williamsem domluví, aby u nich mohl nastoupit během jednoho měsíce, což by mu umožnilo nezávisle vyhodnotit práci týmu zkušeným odborníkem při závodních víkendech a případně navrhnout, co by mohl tým z Wokingu ve svých procesech zlepšit. To by mohlo být s přihlédnutím k chybám, kterých se letos McLaren dopustil, cennou pomocí.
Michael se v této pozici u nového zaměstnavatele zbaví veškerých zodpovědností za vývoj vozu. Jakožto sportovní ředitel bude plnit klíčovou organizační roli a na boxové zídce se rázem stane vůdčí osobností pro určování strategie a způsobu, jakým budou vozy během závodního víkendu nasazovány.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh vysvětluje pozici Sama Michaela pro Autosport takto: "Jeho role se nebude týkat návrhu a konstrukce vozů, pod palcem však bude mít všechno ostatní. To, jak fungujeme jako tým v poli, bude jeho odpovědností. "Jedná se o změnu v jeho kariéře. Ve Williamsu se staral o technickou stránku a my jsme mu učinili nabídku, podle které je zřejmě jeho silnou stránkou práce v poli se závodním týmem."
Sam Michael bude příští rok hrát na boxové zídce McLarenu klíčovou roli(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Michael po Velké ceně Singapuru tráví čas ve své rodné Austrálii a pevně doufá, že mu Williams umožní nastoupit k McLarenu dříve, než má ve smlouvě. Ta neumožňuje, aby k tomu došlo dříve, než v březnu 2012.
Bývalý technický ředitel Williamsu Michael k tomu dodává: "Role, kterou tam [u McLarenu] budu zastávat, je dost vzrušující a už se nemůžu dočkat, až tam nastoupím. Jsem součástí vyššího vedení, takže se budu starat o celkovou výkonnost týmu."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.