Lékař Roberta Kubici Riccardo Ceccarelli tvrdí, že zraněný polský pilot stáje Renault se příští rok určitě bude moci vrátit do F1. Zprávu přinesl ve středu server f1-live.
Kubicovo uzdravování je od jeho poslední operace středem pozornosti. Šéf stáje Renault Eric Boullier totiž stanovil polovinu října jako konečný termín, do kterého chce vědět, zda se Kubica vrátí, aby mohl rozhodnout o složení jezdecké dvojice pro příští sezonu. Ceccarelli prohlásil, že dosud nemůže vyslovit pevné datum pilotova návratu, ale že nic nebrání tomu, aby Kubica ve své práci jednou pokračoval. "S jistotou bych řekl, že Robert bude v roce 2012 závodit v F1," prohásil lékař. "Nemohu říci, kdy přesně bude připraven, ale určitě to bude mezi listopadem a lednem," dodal.
Ceccarelli také potvrdil, že funkčnost Kubicovy pravé ruky mu už nedělá žádné starosti. "Je to skvělé, i kdyby hojení bylo postupné. Nezapomeňme, že Robert utrpěl zranění dvou ze tří nervů a měl přerušené šlachy a svaly. Ale cit v prstech už má zpátky," vysvětlil.
Kubica, který si těžká zranění přivodil začátkem února při havárii v rally, ještě nezkoušel řídit auto. Ceccarelli vyložil, že je to proto, že zatímco se hojí ostatní zranění, má stále na noze externí fixátor, ale že brzy bude moci znovu začít budovat svalovou hmotu.
"Je to pravda, Robert má pořád na noze externí fixátor a my nespěcháme s jeho odstraněním. Čím později, tím lépe. Tím lepší můžeme očekávat výsledek. Není kam spěchat, protože stejně ještě čekáme na uzdravení ruky a lokte. Svaly byly celé měsíce neaktivní, je třeba, aby znovu získaly tonus a sílu. Ale ta hlavní obava, zda bude schopen znovu pilotovat vůz F1, už pominula," uvedl Ceccarelli. Kubicův manažer Daniele Morelli prohlásil, že bude těžké vyhovět Boullierovu termínu, ale že on sám si je také jistý, že se Kubica vrátí. "Nejsme schopní říct, kdy přesně bude Robert zpátky, protože hodně záleží na přírodě. Ale jsme velmi optimističtí a já si nemyslím, že by zpoždění několika týdnů mohlo naše plány ovlivnit. Jedna věc je jistá, on se vrátí. Jediným problémem zůstávají svaly."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.