Předjížděcí manévr, kterým se Sebastian Vettel v Monze dostal před Fernanda Alonsa, je podle hlavního konstruktéra Red Bullu, Adriana Neweyho, jasným důkazem, že Němec chce titul obhájit stylově.
V pátém kole letošní VC Itálie na okruhu v Monze předvedl Sebastian Vettel krásný předjížděcí manévr, díky kterému se vrátil do vedení. V rychlosti okolo 250 kilometrů za hodinu se prohnal vnějškem zatáčky Curva Grande okolo překvapeného Fernanda Alonsa, dokonce i částečně vyjel mimo trať.
Pro fanoušky jistě velmi krásný a dramatický moment. Adrian Newey, hlavní konstruktér mistrovské stáje Red Bull, je přesvědčený o tom, že kdyby Vettel jednoduše počkal na to, až Španěl zajede do boxů, vrátil by se do vedení taky. To však podle Neweyho není Vettelův styl, raději si vedení získal složitější cestou.
"Sebastian si nechce pro titul pouze dojet, on si ho chce zasloužit," říká Newey, tvůrce nejlepšího vozu letošní sezony.
"To, co jste viděli v Monze, byl opravdu odvážný manévr. Věděli jsme, že dostat se zpět do vedení nebude jednoduché. Teoreticky by bylo možné toho dosáhnout během zastávek v boxech, ale muselo by to všechno přesně klapnout. Kdyby ne, bylo by to velmi obtížné," vysvětluje konstruktér.
Vettel vs. Alonso, Monza 2011
Tento manévr musel nepochybně všem kritikům Vettelova věčného kroužení v čele závodu ukázat, že 24-letý Němec se loni nestal mistrem světa jen tak pro nic za nic.
"Málo kdy udělá stejnou chybu dvakrát, to je úžasné. Kritici říkají, že je skvělý jen pokud vede, ale předjíždět neumí. Myslím, že to po několika posledních závodech skončí."
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.