Předjížděcí manévr, kterým se Sebastian Vettel v Monze dostal před Fernanda Alonsa, je podle hlavního konstruktéra Red Bullu, Adriana Neweyho, jasným důkazem, že Němec chce titul obhájit stylově.
V pátém kole letošní VC Itálie na okruhu v Monze předvedl Sebastian Vettel krásný předjížděcí manévr, díky kterému se vrátil do vedení. V rychlosti okolo 250 kilometrů za hodinu se prohnal vnějškem zatáčky Curva Grande okolo překvapeného Fernanda Alonsa, dokonce i částečně vyjel mimo trať.
Pro fanoušky jistě velmi krásný a dramatický moment. Adrian Newey, hlavní konstruktér mistrovské stáje Red Bull, je přesvědčený o tom, že kdyby Vettel jednoduše počkal na to, až Španěl zajede do boxů, vrátil by se do vedení taky. To však podle Neweyho není Vettelův styl, raději si vedení získal složitější cestou.
"Sebastian si nechce pro titul pouze dojet, on si ho chce zasloužit," říká Newey, tvůrce nejlepšího vozu letošní sezony.
"To, co jste viděli v Monze, byl opravdu odvážný manévr. Věděli jsme, že dostat se zpět do vedení nebude jednoduché. Teoreticky by bylo možné toho dosáhnout během zastávek v boxech, ale muselo by to všechno přesně klapnout. Kdyby ne, bylo by to velmi obtížné," vysvětluje konstruktér.
Vettel vs. Alonso, Monza 2011
Tento manévr musel nepochybně všem kritikům Vettelova věčného kroužení v čele závodu ukázat, že 24-letý Němec se loni nestal mistrem světa jen tak pro nic za nic.
"Málo kdy udělá stejnou chybu dvakrát, to je úžasné. Kritici říkají, že je skvělý jen pokud vede, ale předjíždět neumí. Myslím, že to po několika posledních závodech skončí."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.