Pirelli dnes oznámilo alokace pro další tři závody, které se pojedou v Singapuru, v Suzuce a v Koreji. Dvakrát se ke slovu dostane superměkká směs, tvrdá ani jednou, což uvítají zejména u Ferrari, kde se trápí se zahříváním tvrdších směsí.
V Singapuru budou mít týmy k dispozici superměkkou (značenou červenou barvou) a měkkou směs (žluté barva) z nabídky Pirelli pro suché podmínky, v Japonsku o stupeň tvrdší, tedy měkkou a střední směs (bílé barvy).
Suzuka, která bude letos hostit Velkou cenu Japonska, obsahuje širokou škálu středně (Spoon, 130R) až velmi rychlých zatáček, kvůli kterým bude muset oproti Singapuru či Koreji italský dodavatel pneumatik "přitvrdit."
Do Koreje přiveze to nejměkčí, co má, kvůli nízké přilnavosti dráhy. Stejnou kombinaci nasadil letos už v Monaku, v Kanadě a v Maďarsku.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery tento výběr komentoval slovy: "Po pečlivé analýze dat, která jsme měli k dispozici, jsme učinili výběr, o němž si myslíme, že nejlépe vyhovuje charakteristikám jednotlivých okruhů.
Zatímco Suzuka je tratí, kde jsme již dříve závodili jak v GT, tak i v motorkách, Korea je dráhou, kde se většina lidí stále učí. Přesto budeme těžit z pokročilé simulační technologie, která nám umožňuje přesně předpovídat chování každého druhu pneumatiky i na tratích, kde jsme dosud nebyli.
Extra výkonnost superměkké směsi z ní činí jednu z nejdynamičtějších pneumatik naší nabídky. Bude tvořit klíčovou součást strategie v Koreji. Předtím ale k velmi vzrušujícímu závodu přispěje kombinace střední a měkké směsi, které jsme naposledy viděli v naší domácí Velké ceně Itálie."
Jaké pneumatiky se využívaly od počátku sezóny až dosud?
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.