Pirelli dnes oznámilo alokace pro další tři závody, které se pojedou v Singapuru, v Suzuce a v Koreji. Dvakrát se ke slovu dostane superměkká směs, tvrdá ani jednou, což uvítají zejména u Ferrari, kde se trápí se zahříváním tvrdších směsí.
V Singapuru budou mít týmy k dispozici superměkkou (značenou červenou barvou) a měkkou směs (žluté barva) z nabídky Pirelli pro suché podmínky, v Japonsku o stupeň tvrdší, tedy měkkou a střední směs (bílé barvy).
Suzuka, která bude letos hostit Velkou cenu Japonska, obsahuje širokou škálu středně (Spoon, 130R) až velmi rychlých zatáček, kvůli kterým bude muset oproti Singapuru či Koreji italský dodavatel pneumatik "přitvrdit."
Do Koreje přiveze to nejměkčí, co má, kvůli nízké přilnavosti dráhy. Stejnou kombinaci nasadil letos už v Monaku, v Kanadě a v Maďarsku.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery tento výběr komentoval slovy: "Po pečlivé analýze dat, která jsme měli k dispozici, jsme učinili výběr, o němž si myslíme, že nejlépe vyhovuje charakteristikám jednotlivých okruhů.
Zatímco Suzuka je tratí, kde jsme již dříve závodili jak v GT, tak i v motorkách, Korea je dráhou, kde se většina lidí stále učí. Přesto budeme těžit z pokročilé simulační technologie, která nám umožňuje přesně předpovídat chování každého druhu pneumatiky i na tratích, kde jsme dosud nebyli.
Extra výkonnost superměkké směsi z ní činí jednu z nejdynamičtějších pneumatik naší nabídky. Bude tvořit klíčovou součást strategie v Koreji. Předtím ale k velmi vzrušujícímu závodu přispěje kombinace střední a měkké směsi, které jsme naposledy viděli v naší domácí Velké ceně Itálie."
Jaké pneumatiky se využívaly od počátku sezóny až dosud?
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.