McLaren dnes oznámil další posilu svého technického personálu: do Wokingu přechází technický ředitel Williamsu Sam Michael, který se v Grove po letošní neúspěšné sezóně rozhodl skončit.
U Williamsu měl Michael působit až do Velké ceny Koreje, po které měl odstoupit ze své pozice technického ředitele. Podle posledních informací týmu však v Grove končí již příští týden po závodu v Singapuru.
U McLarenu se "připojí k managementu, kde přijme specifickou odpovědnost za vývoj a vedení traťových operací."
"Jsem velmi potěšen tím, že se připojím k Vodafone McLaren Mercedesu. Jsem závodníkem celý život a vím, že McLaren je jedním z nejlepších v historii F1," říká Michael. "Už znám a respektuji mnoho členu technického vedení. To, že se stanu členem této výborné pracovní skupiny bylo jedním z hlavních lákadel této nové pozice."
Sam Michael na slavnostní večeři se sponzory (foto: AT&T Williams)
"U Williamsu jsem strávil 11 sezón, mám na ně bohaté vzpomínky a upřímně jim přeji všechno nejlepší. V blízké budoucnosti se však začnu 100% soustředit na Vodafone McLaren Mercedes, a budu se snažit o to, aby slavná vítězná rudá trika byla v příštích letech vidět co nejčastěji," dodává technický ředitel Williamsu.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh o nové posile uvádí: "Za všechny ve Vodafone McLaren Mercedesu bych chtěl říct, že je mi velkým potěšením přivítat Sama jakožto dalšího vedoucího člena našeho závodního týmu.
Na naši boxovou zídku přinese velmi cennou směsici zkušeností a znalostí a také obohatí technické vedení, který poskytujeme našim pilotům. Jsem si jistý, že bude velmi dobře pracovat s naším seniorským technickým vedoucím týmem, o němž jsem nyní přesvědčený, že se v F1 stane nejsilnějším ze všech."
Revoluční záď vozu FW33 úspěchy Williamsu nepřinesla (foto: AT&T Williams)
Co na to říká současný Michaelův zaměstnavatel a vlastník závodního týmu z Grove v jedné osobě - Frank Williams? "Jsem rád, že Sam našel novou roli, která mu umožní v F1 využívat svou energii, vášeň a zkušenosti. Za všechny ve Williamsu mu přeji úspěšný přechod do nového týmu."
"Také bych chtěl poděkovat Samovi za jeho pomoc při rychlém a hladkém přechodu v našem technickém vedení. Mike Coughlan a Jason Somerville již dobře zapadli. Restrukturalizace bude završena, až se k nám 19. září připojí Mark Gillan jakožto hlavní provozní inženýr," dodává diplomaticky Williams.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.