McLaren dnes oznámil další posilu svého technického personálu: do Wokingu přechází technický ředitel Williamsu Sam Michael, který se v Grove po letošní neúspěšné sezóně rozhodl skončit.
U Williamsu měl Michael působit až do Velké ceny Koreje, po které měl odstoupit ze své pozice technického ředitele. Podle posledních informací týmu však v Grove končí již příští týden po závodu v Singapuru.
U McLarenu se "připojí k managementu, kde přijme specifickou odpovědnost za vývoj a vedení traťových operací."
"Jsem velmi potěšen tím, že se připojím k Vodafone McLaren Mercedesu. Jsem závodníkem celý život a vím, že McLaren je jedním z nejlepších v historii F1," říká Michael. "Už znám a respektuji mnoho členu technického vedení. To, že se stanu členem této výborné pracovní skupiny bylo jedním z hlavních lákadel této nové pozice."
Sam Michael na slavnostní večeři se sponzory (foto: AT&T Williams)
"U Williamsu jsem strávil 11 sezón, mám na ně bohaté vzpomínky a upřímně jim přeji všechno nejlepší. V blízké budoucnosti se však začnu 100% soustředit na Vodafone McLaren Mercedes, a budu se snažit o to, aby slavná vítězná rudá trika byla v příštích letech vidět co nejčastěji," dodává technický ředitel Williamsu.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh o nové posile uvádí: "Za všechny ve Vodafone McLaren Mercedesu bych chtěl říct, že je mi velkým potěšením přivítat Sama jakožto dalšího vedoucího člena našeho závodního týmu.
Na naši boxovou zídku přinese velmi cennou směsici zkušeností a znalostí a také obohatí technické vedení, který poskytujeme našim pilotům. Jsem si jistý, že bude velmi dobře pracovat s naším seniorským technickým vedoucím týmem, o němž jsem nyní přesvědčený, že se v F1 stane nejsilnějším ze všech."
Revoluční záď vozu FW33 úspěchy Williamsu nepřinesla (foto: AT&T Williams)
Co na to říká současný Michaelův zaměstnavatel a vlastník závodního týmu z Grove v jedné osobě - Frank Williams? "Jsem rád, že Sam našel novou roli, která mu umožní v F1 využívat svou energii, vášeň a zkušenosti. Za všechny ve Williamsu mu přeji úspěšný přechod do nového týmu."
"Také bych chtěl poděkovat Samovi za jeho pomoc při rychlém a hladkém přechodu v našem technickém vedení. Mike Coughlan a Jason Somerville již dobře zapadli. Restrukturalizace bude završena, až se k nám 19. září připojí Mark Gillan jakožto hlavní provozní inženýr," dodává diplomaticky Williams.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.