Týmy v rámci úsporných opatření schválily zachování současného, pevně stanoveného rozložení hmotnosti až do konce roku 2013.
S přechodem na nové pneumatiky byla již před letošní sezónou přijata změna pravidel, která stanovila pevné rozložení hmotnosti. To se po nedávném hlasování týmu nezmění ani pro příští dva roky.
"Hmotnostní rozložení je pevně dáno pravidly: 45,5 - 46,5 % na přední ose. Toto pravidlo bylo odsouhlaseno i pro rok 2012 a nedávno také pro rok 2013," řekl technický ředitel Williamsu Sam Michael pro Manipe F1 v Belgii.
Uvolnění předpisu by dle něj mohlo vést k velkému utrácení v oblasti geometrie. Takové situaci se však chtějí všichni vyhnout: "Hlavním podnětem pro týmy je snaha šetřit náklady, protože když to rozložení není omezeno, vede to k tomu, že musíte investovat do ušetření váhy vozu, abyste mohli rozmísťovat závaží pro dosažení opravdu extrémního rozložení hmotnosti."
Maldonado ve Williamsu FW33 na startovním roštu v Nürburgringu (foto: AT&T Williams F1)
"Nyní to je s KERSem dost těžké nalézt prostor pro rozmístění závaží ve voze. Pokud ho tedy nemáte kam dát, další možností je hýbat s geometrií auta, například se závěsy, a měnit umístění poloos.
V průběhu sezóny se však jedná o velmi nákladnou záležitost, proto všechny týmy hlasovaly pro to, aby současný stav zůstal zachovaný ještě minimálně dva roky - 2012 a 2013," vysvětlil Michael.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.