Týmy v rámci úsporných opatření schválily zachování současného, pevně stanoveného rozložení hmotnosti až do konce roku 2013.
S přechodem na nové pneumatiky byla již před letošní sezónou přijata změna pravidel, která stanovila pevné rozložení hmotnosti. To se po nedávném hlasování týmu nezmění ani pro příští dva roky.
"Hmotnostní rozložení je pevně dáno pravidly: 45,5 - 46,5 % na přední ose. Toto pravidlo bylo odsouhlaseno i pro rok 2012 a nedávno také pro rok 2013," řekl technický ředitel Williamsu Sam Michael pro Manipe F1 v Belgii.
Uvolnění předpisu by dle něj mohlo vést k velkému utrácení v oblasti geometrie. Takové situaci se však chtějí všichni vyhnout: "Hlavním podnětem pro týmy je snaha šetřit náklady, protože když to rozložení není omezeno, vede to k tomu, že musíte investovat do ušetření váhy vozu, abyste mohli rozmísťovat závaží pro dosažení opravdu extrémního rozložení hmotnosti."
Maldonado ve Williamsu FW33 na startovním roštu v Nürburgringu (foto: AT&T Williams F1)
"Nyní to je s KERSem dost těžké nalézt prostor pro rozmístění závaží ve voze. Pokud ho tedy nemáte kam dát, další možností je hýbat s geometrií auta, například se závěsy, a měnit umístění poloos.
V průběhu sezóny se však jedná o velmi nákladnou záležitost, proto všechny týmy hlasovaly pro to, aby současný stav zůstal zachovaný ještě minimálně dva roky - 2012 a 2013," vysvětlil Michael.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.