Robert Kubica nyní může zahájit další fázi rehabilitace svých zranění z rally. Poslední operace, která uvolnila jeho zablokovaný loket, byla podle lékařů úspěšná.
Poslední plánovaná operace, kterou měl Kubica podstoupit, a která měla zajistit plnou pohyblivost jeho pravého lokte, dopadla podle lékařů dobře. Nenastaly žádné komplikace a sami lékaři jí nazvali "velmi úspěšnou."
Kubicův manažer, Daniele Morelli, pro televizi RAI řekl: "Před pár minutami Robert opustil operační sál a naštěstí mohu potvrdit, že operace byla úspěšná. Loketní kloub byl odblokován a je nyní opět plně funkční.
Tohle byla opravdu poslední plánovaná operace, takže Robert zítra začne poslední fázi své rehabilitace. Nyní se zaměří na obnovení normální pohyblivosti pravé ruky a obnovení všech jejích funkcí."
Na přesnější odhady ohledně Polákova možného návratu do F1 je však podle Morelliho ještě brzy. Více jasno by mohlo být někdy v polovině října.
Kdy bude Kubica schopen návratu? Podle Morelliho se to dozvíme v půce října
"Je zbytečné myslet příliš moc dopředu," říká Morelli. "Zásadní je, že jsme si jistí Robertovou schopností vrátit se na závodní dráhu. Nechme ho tedy přirozenou cestou nabrat zpět jeho fyzickou sílu, kterou po nehodě ztratil.
Dnešek je opravdu velmi pozitivní a s další rehabilitací začneme už zítra. Zhruba za měsíc, měsíc a půl, budeme schopni říct, kdy se Robert může vrátit."
Morelli také popsal, jak vypadaly ostatní fáze Polákovy rehabilitace: "První tři měsíce po nehodě to bylo vážné. Robert vůbec netušil, jak rozsáhlá jeho zranění jsou a jaké mohou mít následky.
Když si to uvědomil, udělal to nejlepší, co mohl, začal o tom konstruktivně přemýšlet. Sice byl během závodních víkendů smutný, protože by tam chtěl být taky, chtěl by závodit, ale jinak se po celou dobu věnovat rehabilitaci.
Nejen Robert, ale my všichni nyní chceme vyvíjet co největší snahu o to, aby byla rehabilitace úspěšná."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.