Ředitel sportovního oddělení Pirelli Paul Hembery tvrdí, že jeho společnost bude opatrnější v tom, jaká nastavení odklonu kol doporučí týmům po kontroverzi, která nastala před závodem v Belgii.
Italský dodavatel pneumatik se před nedělní Velkou cenou Belgie dostal do centra pozornosti kvůli puchýřům, které se na pneumatikách objevily po kvalifikaci. Některé týmy (jmenovitě McLaren, Red Bull a Toro Rosso) po něm a po FIA požadovali před závodem povolení k mimořádné výměně pneumatik, což však bylo pochopitelně zamítnuto.
Red Bull sice včera získal další double, ale podle jeho technického ředitele Adriana Neweyho se jednalo o jeden z nejděsivějších závodů v jeho kariéře. Kvůli extrémnímu nastavení odklonu (camber) - údajně mimo rámec doporučený Pirelli - se na vnitřních okrajích pneumatik objevovaly puchýře.
"Budeme více konzervativnější v tom, co týmům doporučíme, obzvlášť na okruzích, jako je Monza. Když se ohlédnete zpět, upřímně jsme si byli jisti strukturou pneumatik. Věděli jsme, že ta struktura je extrémně silná, což se také potvrdilo. Nenastaly vůbec žádné problémy," cituje Hemberyho Autosport.
"Drolení a puchýře jsou v motosportu hlediska výkonnosti směsi. Není to žádný nový úkaz, ale má to svá omezení. V trénincích je běžné, když něco takového vidíte. Týmy změní svou geometrii a za takové situace nejdete do závody, takže se v reálu jednalo o souhru okolností," pokračuje ředitel Pirelli.
Pneumatiky Pirelli: mokré (vlevo), slicky (vpravo; žlutá = měkká, bílá = středně tvrdá směs)(foto: Pirelli)
Přiznal, že pro něj bylo překvapením, když se týmy, které se trápily s puchýřemi, rozhodli pro pokračování na měkčí sadě (soft) pneumatik místo přezutí na trvanlivější, byť méně konkurenceschopnou - středně tvrdou (medium) směs.
"Pokud se odíváte na středně tvrdou směs, neobjevily se u ní vůbec žádné puchýře, má větší teplotní odolnost. Doufali jsme, že když zde někdo bude mít problémy, že na ní [středně tvrdé směsi] odjedou závod, což by se obešlo bez jakýchkoliv potíží. Všichni ale šli po výkonnosti, a to bylo zklamáním.
"Podle mě byste si opravdu přáli, aby lidé, když se setkají s tímto jevem, přejdou na produkt, u něhož se tato věc nevyskytuje. Musíme o tom přemýšlet. Na výkonnosti v F1 hodně záleží a zdá se, že lidé kvůli ní raději sáhnou ke kompromisům," dodává Hembery.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.