Ředitel sportovního oddělení Pirelli Paul Hembery tvrdí, že jeho společnost bude opatrnější v tom, jaká nastavení odklonu kol doporučí týmům po kontroverzi, která nastala před závodem v Belgii.
Italský dodavatel pneumatik se před nedělní Velkou cenou Belgie dostal do centra pozornosti kvůli puchýřům, které se na pneumatikách objevily po kvalifikaci. Některé týmy (jmenovitě McLaren, Red Bull a Toro Rosso) po něm a po FIA požadovali před závodem povolení k mimořádné výměně pneumatik, což však bylo pochopitelně zamítnuto.
Red Bull sice včera získal další double, ale podle jeho technického ředitele Adriana Neweyho se jednalo o jeden z nejděsivějších závodů v jeho kariéře. Kvůli extrémnímu nastavení odklonu (camber) - údajně mimo rámec doporučený Pirelli - se na vnitřních okrajích pneumatik objevovaly puchýře.
"Budeme více konzervativnější v tom, co týmům doporučíme, obzvlášť na okruzích, jako je Monza. Když se ohlédnete zpět, upřímně jsme si byli jisti strukturou pneumatik. Věděli jsme, že ta struktura je extrémně silná, což se také potvrdilo. Nenastaly vůbec žádné problémy," cituje Hemberyho Autosport.
"Drolení a puchýře jsou v motosportu hlediska výkonnosti směsi. Není to žádný nový úkaz, ale má to svá omezení. V trénincích je běžné, když něco takového vidíte. Týmy změní svou geometrii a za takové situace nejdete do závody, takže se v reálu jednalo o souhru okolností," pokračuje ředitel Pirelli.
Pneumatiky Pirelli: mokré (vlevo), slicky (vpravo; žlutá = měkká, bílá = středně tvrdá směs)(foto: Pirelli)
Přiznal, že pro něj bylo překvapením, když se týmy, které se trápily s puchýřemi, rozhodli pro pokračování na měkčí sadě (soft) pneumatik místo přezutí na trvanlivější, byť méně konkurenceschopnou - středně tvrdou (medium) směs.
"Pokud se odíváte na středně tvrdou směs, neobjevily se u ní vůbec žádné puchýře, má větší teplotní odolnost. Doufali jsme, že když zde někdo bude mít problémy, že na ní [středně tvrdé směsi] odjedou závod, což by se obešlo bez jakýchkoliv potíží. Všichni ale šli po výkonnosti, a to bylo zklamáním.
"Podle mě byste si opravdu přáli, aby lidé, když se setkají s tímto jevem, přejdou na produkt, u něhož se tato věc nevyskytuje. Musíme o tom přemýšlet. Na výkonnosti v F1 hodně záleží a zdá se, že lidé kvůli ní raději sáhnou ke kompromisům," dodává Hembery.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.