Ředitel sportovního oddělení Pirelli Paul Hembery tvrdí, že jeho společnost bude opatrnější v tom, jaká nastavení odklonu kol doporučí týmům po kontroverzi, která nastala před závodem v Belgii.
Italský dodavatel pneumatik se před nedělní Velkou cenou Belgie dostal do centra pozornosti kvůli puchýřům, které se na pneumatikách objevily po kvalifikaci. Některé týmy (jmenovitě McLaren, Red Bull a Toro Rosso) po něm a po FIA požadovali před závodem povolení k mimořádné výměně pneumatik, což však bylo pochopitelně zamítnuto.
Red Bull sice včera získal další double, ale podle jeho technického ředitele Adriana Neweyho se jednalo o jeden z nejděsivějších závodů v jeho kariéře. Kvůli extrémnímu nastavení odklonu (camber) - údajně mimo rámec doporučený Pirelli - se na vnitřních okrajích pneumatik objevovaly puchýře.
"Budeme více konzervativnější v tom, co týmům doporučíme, obzvlášť na okruzích, jako je Monza. Když se ohlédnete zpět, upřímně jsme si byli jisti strukturou pneumatik. Věděli jsme, že ta struktura je extrémně silná, což se také potvrdilo. Nenastaly vůbec žádné problémy," cituje Hemberyho Autosport.
"Drolení a puchýře jsou v motosportu hlediska výkonnosti směsi. Není to žádný nový úkaz, ale má to svá omezení. V trénincích je běžné, když něco takového vidíte. Týmy změní svou geometrii a za takové situace nejdete do závody, takže se v reálu jednalo o souhru okolností," pokračuje ředitel Pirelli.
Pneumatiky Pirelli: mokré (vlevo), slicky (vpravo; žlutá = měkká, bílá = středně tvrdá směs)(foto: Pirelli)
Přiznal, že pro něj bylo překvapením, když se týmy, které se trápily s puchýřemi, rozhodli pro pokračování na měkčí sadě (soft) pneumatik místo přezutí na trvanlivější, byť méně konkurenceschopnou - středně tvrdou (medium) směs.
"Pokud se odíváte na středně tvrdou směs, neobjevily se u ní vůbec žádné puchýře, má větší teplotní odolnost. Doufali jsme, že když zde někdo bude mít problémy, že na ní [středně tvrdé směsi] odjedou závod, což by se obešlo bez jakýchkoliv potíží. Všichni ale šli po výkonnosti, a to bylo zklamáním.
"Podle mě byste si opravdu přáli, aby lidé, když se setkají s tímto jevem, přejdou na produkt, u něhož se tato věc nevyskytuje. Musíme o tom přemýšlet. Na výkonnosti v F1 hodně záleží a zdá se, že lidé kvůli ní raději sáhnou ke kompromisům," dodává Hembery.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.