Mezinárodní automobilová federace by podle bývalého šéfa týmu F1 Giancarla Minardiho měla více pomáhat mladým talentům, kteří mají dnes velmi omezené možnosti, jak získat zkušenosti s nejrychlejšími vozy.
Pomoci by jim mohlo, pokud by FIA stanovila pravidlo, díky kterému by se prvních pátečních tréninků mohli účastnit pouze nováčci. Zatímco nyní v tomto týmům nic nebrání, tohoto kroku využívají pouze týmy Force India, Toro Rosso a občas Lotus. Díky intervenci FIA, kterou navrhuje Minardi, by se to však mohlo změnit.
"Díky přípravným šampionátům jsou nyní hoši připraveni k přestupu výše a jejich mladistvý věk jim umožňuje snadno se přizpůsobit metodám v F1. Musíme jim však dát příležitost soutěžit a vytvořit zdravou konkurenci pro ty, které máme," uvádí Minardi.
"Výsledky Vettela, Kubici, Di Resty a Alguersuariho jsou všem na očích a FIA by to měla vzít v potaz, než přijde zcela nazmar veškerá ta práce počínaje závody na motokárách.
Můj recept je velmi jednoduchý: přinutit všechny týmy, aby během prvního pátečního tréninku využívaly mladé jezdce. Dnes to dělají některé týmy pouze z nutnosti, pokud by ale bylo přijato takové pravidlo, měli bychom na dráze najednou dvanáct nováčků. Díky tomu by se rozhodnutí některých týmů neřídila pouze penězi, které by s sebou donesli jako věno, ale oceňovanými výsledky," navrhuje bývalý šéf týmu F1.
Český zástupce Josef Král během loňského testu mladíků v Abú Zabí (foto: HRT)
"Tým, jenž by měl v rukou mladého nadaného pilota ve svých rukou, by si dvakrát rozmyslel, jestli prodloužit smlouvu s jezdcem pokročilého věku. Dnes průměrný věk stoupá, protože se týmy obávají investovat do mladých pilotů, kteří nemohou testovat a jsou obestřeni mnoha neznámými. V takových případech se přiklánějí ke zkušenosti," dodává.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.