Start je určitě klíčovým okamžikem každého závodu, vždyť právě na startu se dá hodně získat, ale také ztratit. Kdo ze startovního pole letos startuje nejlépe?
V této sezoně jsme toho na startech jednotlivých závodů viděli už mnoho. Například se nedá opomenout fakt, že Marku Webberovi se zatím starty nedaří. Ze tří případů, kdy stál letos na pole position, nedokázal první pozici nikdy po startu uhájit. Celkově už takto ztratil patnáct pozic.
Na začátku sezony se na startu moc nedařilo ani Williamsu, v posledních několika závodech se však stáj z Grove zlepšila. Barrichello s Maldonadem tak za poslední dva závody po startu získali deset pozic.
Nejkonzistentněji startujícím pilotem sezóny je zatím Timo Glock z Virginu, který si pravidelně polepšuje, časte se posunuje před jedenz Lotusů.
A jak na tom tedy jednotliví jezdci na startu jsou? Podívejme se na následující tabulku. Celkový počet získaných pozic je dán rozdílem všech získaných a ztracených pozic na startech všech závodů.
Jak tedy můžeme vidět, nejlépe je na tom Sebastien Buemi, který si výrazně polepšil při VC Maďarska, kdy po startu získal celkem 9 pozic.
Michael Schumacher v Austrálii 8 pozic ztratil, ale během dalších pěti závodů jich 16 získal, v Monaku čtyři ztratil. Kamuj Kobajaši ztratil 10 míst ve Španělsku, před tím jich během čtyř startů získal 8. V Německu získal čtyři a další tři naposledy na Hungaroringu.
Fernando Alonso po ztrátách v prvních třech závodech zavelel k obratu. Vitalij Petrov měl slušný záznam až do Valencie, kde přišel na startu o čtyři místa, Nico Rosberg ztratil stejně v Silverstone.
Za zmínku stojí i Nick Heidfeld, jenž sice po startu získal již celkem dvacet příček, ale 12 jich ztratil v Německu. Pravidelně se dařilo Paulu di Restovi, jenž si během prvních 9 podniků polepšil o 7 míst, o 12 jich ale přišel také na Nürburgringu.
Naopak, hůře jsou na tom například Adrian Sutil, který se do mínusu dostal kvůli ztrátě 12 pozic ve VC Maďarska. V té samé Velké ceně ztratil pozice po startu i Sergio Pérez, který je na tom v nejhůře.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.