Start je určitě klíčovým okamžikem každého závodu, vždyť právě na startu se dá hodně získat, ale také ztratit. Kdo ze startovního pole letos startuje nejlépe?
V této sezoně jsme toho na startech jednotlivých závodů viděli už mnoho. Například se nedá opomenout fakt, že Marku Webberovi se zatím starty nedaří. Ze tří případů, kdy stál letos na pole position, nedokázal první pozici nikdy po startu uhájit. Celkově už takto ztratil patnáct pozic.
Na začátku sezony se na startu moc nedařilo ani Williamsu, v posledních několika závodech se však stáj z Grove zlepšila. Barrichello s Maldonadem tak za poslední dva závody po startu získali deset pozic.
Nejkonzistentněji startujícím pilotem sezóny je zatím Timo Glock z Virginu, který si pravidelně polepšuje, časte se posunuje před jedenz Lotusů.
A jak na tom tedy jednotliví jezdci na startu jsou? Podívejme se na následující tabulku. Celkový počet získaných pozic je dán rozdílem všech získaných a ztracených pozic na startech všech závodů.
Jak tedy můžeme vidět, nejlépe je na tom Sebastien Buemi, který si výrazně polepšil při VC Maďarska, kdy po startu získal celkem 9 pozic.
Michael Schumacher v Austrálii 8 pozic ztratil, ale během dalších pěti závodů jich 16 získal, v Monaku čtyři ztratil. Kamuj Kobajaši ztratil 10 míst ve Španělsku, před tím jich během čtyř startů získal 8. V Německu získal čtyři a další tři naposledy na Hungaroringu.
Fernando Alonso po ztrátách v prvních třech závodech zavelel k obratu. Vitalij Petrov měl slušný záznam až do Valencie, kde přišel na startu o čtyři místa, Nico Rosberg ztratil stejně v Silverstone.
Za zmínku stojí i Nick Heidfeld, jenž sice po startu získal již celkem dvacet příček, ale 12 jich ztratil v Německu. Pravidelně se dařilo Paulu di Restovi, jenž si během prvních 9 podniků polepšil o 7 míst, o 12 jich ale přišel také na Nürburgringu.
Naopak, hůře jsou na tom například Adrian Sutil, který se do mínusu dostal kvůli ztrátě 12 pozic ve VC Maďarska. V té samé Velké ceně ztratil pozice po startu i Sergio Pérez, který je na tom v nejhůře.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.