Doktoři zraněné hvězdy Renaultu Roberta Kubici očekávají, že jejich svěřenec bude již na konci září dostatečně fit na to, aby zahájil trénink na simulátoru.
Ještě do konce srpna by měl Polák podstoupit celkově již osmou operaci, která by měla urychlit jeho rekonvalescenci (psali jsme zde) a která by měla být již poslední.
Doktor Riccardo Ceccarelli, jenž dohlíží na rehabilitaci, pro Autosport uvádí: "Když se podívám na pokrok, který Robert učinil během posledních šesti měsíců, věřím, že se brzy bude moci posadit do simulátoru.
Možná bude mít na lokti externí svorku pouze jako preventivní opatření, abychom zamezili jakémukoliv riziku během rehabilitace, nemělo by mu to ovšem zabránit v tom, aby si nevyzkoušel simulátor."
Ačkoliv se u sportovců předpokládá rychlejší zotavování ze zranění, doktoři ke zrychlení tohoto procesu nemohou přispět, dokud se nezahojí zlomené kosti. Sedm operací bylo provedeno o něco dříve, než je obvyklé, ale lékaři jsou opatrní, protože léčeni kostí nemohou urychlit jen díky tomu, že pacient je zdravý a fit.
"Svalová hmota Roberta vykazuje velké zlepšení, protože jeho svaly zatím dobře reagují na elektrickou stimulaci," pokračuje Ceccarelli. "Ale s jeho zablokovaným loktem jsme neměli možnost pracovat na plném rehabilitačním programu, jak bychom to normálně dělali.
Udrželi jsme však ostatní klouby v co největším pohybu s cílem získat co nejvíce flexibility a dostupné svalové hmoty, jakmile již nebude loket zablokovaný."
Robert Kubica (foto: Lotus Renault GP)
Jakmile bude loket uvolněn, Kubica získá více pohyblivosti ve svém pravém zápěstí a ruce. Zatím dokáže sevřít některé prsty na pravé ruce a uchopit objemnější předměty. Testy dokazují, že se funkčnost jeho paže každý den zlepšuje a že se jeho nervy dle plánu srůstají.
"Jeho tělo je velmi reaktivní, velmi rychle se zotavuje. Jeho nervy srůstají rychleji, než jsme čekali. Je neuvěřitelné, že se neobjevily žádné infekce, a jeho kůže - společně s různými zraněními - se uzdravuje dle očekávání," dodává Ceccarelli.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.