Doktoři zraněné hvězdy Renaultu Roberta Kubici očekávají, že jejich svěřenec bude již na konci září dostatečně fit na to, aby zahájil trénink na simulátoru.
Ještě do konce srpna by měl Polák podstoupit celkově již osmou operaci, která by měla urychlit jeho rekonvalescenci (psali jsme zde) a která by měla být již poslední.
Doktor Riccardo Ceccarelli, jenž dohlíží na rehabilitaci, pro Autosport uvádí: "Když se podívám na pokrok, který Robert učinil během posledních šesti měsíců, věřím, že se brzy bude moci posadit do simulátoru.
Možná bude mít na lokti externí svorku pouze jako preventivní opatření, abychom zamezili jakémukoliv riziku během rehabilitace, nemělo by mu to ovšem zabránit v tom, aby si nevyzkoušel simulátor."
Ačkoliv se u sportovců předpokládá rychlejší zotavování ze zranění, doktoři ke zrychlení tohoto procesu nemohou přispět, dokud se nezahojí zlomené kosti. Sedm operací bylo provedeno o něco dříve, než je obvyklé, ale lékaři jsou opatrní, protože léčeni kostí nemohou urychlit jen díky tomu, že pacient je zdravý a fit.
"Svalová hmota Roberta vykazuje velké zlepšení, protože jeho svaly zatím dobře reagují na elektrickou stimulaci," pokračuje Ceccarelli. "Ale s jeho zablokovaným loktem jsme neměli možnost pracovat na plném rehabilitačním programu, jak bychom to normálně dělali.
Udrželi jsme však ostatní klouby v co největším pohybu s cílem získat co nejvíce flexibility a dostupné svalové hmoty, jakmile již nebude loket zablokovaný."
Robert Kubica (foto: Lotus Renault GP)
Jakmile bude loket uvolněn, Kubica získá více pohyblivosti ve svém pravém zápěstí a ruce. Zatím dokáže sevřít některé prsty na pravé ruce a uchopit objemnější předměty. Testy dokazují, že se funkčnost jeho paže každý den zlepšuje a že se jeho nervy dle plánu srůstají.
"Jeho tělo je velmi reaktivní, velmi rychle se zotavuje. Jeho nervy srůstají rychleji, než jsme čekali. Je neuvěřitelné, že se neobjevily žádné infekce, a jeho kůže - společně s různými zraněními - se uzdravuje dle očekávání," dodává Ceccarelli.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.