Nekorunovaným králem předjížděcích manévrů je v polovině sezóny Mark Webber. Na paty mu šlape skorokolega – jezdec sesterské stáje Red Bullu Sebastien Buemi.
Pohled do statistik občas přinese zajímavé údaje. Novináři Autosprintu si dali tu práci a spočítali jednotlivým závodníkům startovního pole, kolikrát někoho předjeli a kolikrát byli oni sami předjeti. Nejlépe vyšel ze statistik Australan Mark Webber.
Závodník Red Bullu překonal své protivníky už devětatřicetkrát. Druhé místo žebříčku překvapivě neobsadil žádný z jezdů špičky, ale Švýcar Buemi ze stáje Toro Rosso. Buemi má na kontě pouze o tři předjetí méně než Webber. Na paty mu šlape Jenson Button s pětatřiceti úspěšnými manévry. Statistika bere vítr z plachet odpůrcům Brita, kterým nevyhovuje jeho jemnější a méně agresivní styl v porovnání s týmovým kolegou.
Ve formuli jedna se i díky změnám technických předpisů letos předjíždí hojně
Zajímavé výsledky pokračují i na dalších příčkách. Těsně pod stupni vítězů zůstal japonský bojovník Kamuj Kobajaši se dvaatřiceti úspěšnými předjetími. Další v pořadí jsou di Resta, Alguersuari (oba 29), Massa (28), Heidfeld (26), Rosberg (25), Sutil, Pérez (24), Barrichello, Maldonado (oba 22), Hamilton, Petrov (oba 20), Alonso (14).
Žebříčku opačných výsledků, tedy těch, kteří jsou nejčastěji předjížděni, naopak nepřekvapivě vévodí jezdci nových týmů Lotus a Virgin. Devětatřicetkrát byl překonán Heikki Kovalainen, čtyřiatřicetkrát Timo Glock, o jedno předjetí méně zažil Jarno Trulli. Dalšími v pořadí jsou Petrov (32), Alguersuari, Kobajaši, Maldonado (všichni 29), D´Ambrosio (27), Liuzzi (24).
Vitalij Petrov má zápornou bilanci. Dvacetkrát předjel soupeře, dvaatřicetkrát byl předjet on sám
Mistr světa a lídr průběžné tabulky jezdců Sebastian Vettel byl na trati předjet pětkrát, Lewis Hamilton šestkrát, Jenson Button desetkrát a Fernanado Alonso dvanáctkrát.
V jedenácti odjetých závodech se uskutečnilo celkem 511 předjížděcích manévrů, tedy průměrně skoro padesát v jedné velké ceně. Z výpočtů byly vyloučeny předjetí v prvních kolech a v průběhu zastávek v boxech.
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.