Nekorunovaným králem předjížděcích manévrů je v polovině sezóny Mark Webber. Na paty mu šlape skorokolega – jezdec sesterské stáje Red Bullu Sebastien Buemi.
Pohled do statistik občas přinese zajímavé údaje. Novináři Autosprintu si dali tu práci a spočítali jednotlivým závodníkům startovního pole, kolikrát někoho předjeli a kolikrát byli oni sami předjeti. Nejlépe vyšel ze statistik Australan Mark Webber.
Závodník Red Bullu překonal své protivníky už devětatřicetkrát. Druhé místo žebříčku překvapivě neobsadil žádný z jezdů špičky, ale Švýcar Buemi ze stáje Toro Rosso. Buemi má na kontě pouze o tři předjetí méně než Webber. Na paty mu šlape Jenson Button s pětatřiceti úspěšnými manévry. Statistika bere vítr z plachet odpůrcům Brita, kterým nevyhovuje jeho jemnější a méně agresivní styl v porovnání s týmovým kolegou.
Ve formuli jedna se i díky změnám technických předpisů letos předjíždí hojně
Zajímavé výsledky pokračují i na dalších příčkách. Těsně pod stupni vítězů zůstal japonský bojovník Kamuj Kobajaši se dvaatřiceti úspěšnými předjetími. Další v pořadí jsou di Resta, Alguersuari (oba 29), Massa (28), Heidfeld (26), Rosberg (25), Sutil, Pérez (24), Barrichello, Maldonado (oba 22), Hamilton, Petrov (oba 20), Alonso (14).
Žebříčku opačných výsledků, tedy těch, kteří jsou nejčastěji předjížděni, naopak nepřekvapivě vévodí jezdci nových týmů Lotus a Virgin. Devětatřicetkrát byl překonán Heikki Kovalainen, čtyřiatřicetkrát Timo Glock, o jedno předjetí méně zažil Jarno Trulli. Dalšími v pořadí jsou Petrov (32), Alguersuari, Kobajaši, Maldonado (všichni 29), D´Ambrosio (27), Liuzzi (24).
Vitalij Petrov má zápornou bilanci. Dvacetkrát předjel soupeře, dvaatřicetkrát byl předjet on sám
Mistr světa a lídr průběžné tabulky jezdců Sebastian Vettel byl na trati předjet pětkrát, Lewis Hamilton šestkrát, Jenson Button desetkrát a Fernanado Alonso dvanáctkrát.
V jedenácti odjetých závodech se uskutečnilo celkem 511 předjížděcích manévrů, tedy průměrně skoro padesát v jedné velké ceně. Z výpočtů byly vyloučeny předjetí v prvních kolech a v průběhu zastávek v boxech.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.