Bernie Ecclestone prohlásil, že nesouhlasí s nápadem pohánět od roku 2014 vozy v boxové uličce elektromotory. Je to podle něj nebezpečný expertiment.
Držitel komerčních práv k formuli jedna Bernie Ecclestone se postavil proti inovaci představené Mezinárodní automobilovou federací. FIA v návrhu technických pravidel prosazuje zákaz používání palivových motorů v pitlane. Toto pravidlo by vstoupilo v platnost od roku 2014.
Šedá eminence F1 je ale zásadně proti. „Formule jedna rozhodně není to pravé místo pro elektromotory. Je to jako baletky v teniskách – pohodlnější, ale nefunkční. Jezdit v piltane na elektřinu je nemožné. Někdo by mohl zemřít, protože neuslyší auto přijíždět,“ řekl Ecclestone deníku Express.
Pokud FIA nové pravidlo prosadí, budou od roku 2014 formule v pitlane jezdit pouze na elektřinu
Devětasedmdesátiletý Brit se ale nepouští do křížku se šédem Federace Jeanem Todtem. Přechod k elektromotorům je podle něj ještě nápad jeho předchůdce Maxe Mosleyho.
„Nemůžeme vinit Jeana Todta, protože to začalo u Maxe. Je to Maxův nápad, co teď prosazují,“ prohlásil Ecclestone.
Pohánění vozů elektromotory, byť na velmi omezeném úseku, by podle FIA přispělo k větší úspoře emisí vyprodukovaných benzinovými motory. Je to součást širší snahy o větší ekologičnost formule jedna.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.