Adrian Sutil si myslí, že okruhy Spa a Monza, na kterých se pojedou VC Belgie a Itálie, budou vozu Force Indie vyhovovat nejlépe z celé letošní sezony.
V posledních závodech se Force India zlepšila, v Německu i Maďarsku získal tým body. Podle Adriana Sutila, jednoho z jezdců indického týmu, však to nejlepší nastane v následujících závodech ve Spa a Monze. Vůz VJM04 je totiž díky své aerodynamice rychlý především na rovinkách a oba jmenované okruhy jich obsahují hodně.
Na otázku, zda je s momentální formou týmu spokojen, odpověděl Sutil: "Samozřejmě, je důležité, že jsme na tom tak dobře."
"S obtížným startem sezony jsme počítali, v zimě jsme na voze udělali pár změn, teď očekáváme lepší výsledky. Momentálně jsme na správné cestě. Okruhy Spa a Monza by nám měly vyhovovat, může to být jen lepší.
Dobrým znakem je, že máme větší přítlak, tím se zlepšila i celková stabilita vozu. To nám hodně pomůže ve Spa. Stále máme jedno z nejrychlejších aut na rovinkách. Pomáhá nám i DRS, takže už to opravdu může být jen lepší."
Force India je nyní na 7. místě v Poháru konstruktérů, devět bodů za Sauberem a čtyři body před Toro Rosso. Sutil však věří, že do konce sezony by mohli bojovat hlavně s Mercedesem, který je na čtvrté pozici v PK.
"Je vždy těžké je (Mercedes) porazit, ale na Nürburgringu jsme ukázali, že to jde. Nesmíme ale zapomínat ani na Sauber.V závodech mívají dobrou formu. Startovní pole je celkem dobré a v následujících závodech se asi (z hlediska pořadí v poli) nebude nic měnit."
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.