Výhradní dodavatel pneumatik pro formuli 1 v období 2011 – 2013, společnost Pirelli, odhalil své záměry pro další tři velké ceny, které se uskuteční ve Spa, Monze a Singapuru.
Následující velké ceny se uskuteční na dvou klasických tratích a městském okruhu. Pirelli oba klasické okruhy odbaví stejnými specifikacemi směsí, kdežto povrch městského okruhu bude bojovat s o stupeň měkčími pneumatikami.
V belgickém Spa tak jezdci budou volit strategie podobné těm ze sousedního okruhu Nürburgring. Měkčí směs tu bude označena žlutě, půjde tedy o pneumatiky P Zero Yellow soft, ta tvrdší pak bíle (P Zero White medium). Stejné složení pak budou mít piloti i v italské Monze, zatímco v Singapuru budou obouvat super měkké (červené) pneumatiky a měkké (žluté) pneumatiky.
Specifická charakteristika belgického okruhu Spa-Francorchamps poskytuje ideální terén pro střední směs pneumatik P Zero White medium, které představují dobrý kompromis mezi měkkou a tvrdou směsí. S tradičním chladným počasím by si měla poradit právě měkčí z obou směsí P Zero Yellow soft, která by se měla rychleji zahřát na provozní teplotu, což bude jeden z důležitých momentů.
V Monze to bude kompromis mezi výkonností a trvanlivostí obou daných směsí. Obě specifikace dají týmům velké možnosti rozličných strategií pro rychlý italský okruh.
Velká cena Singapuru, jako jediný noční závod v kalendáři formule 1, má zcela odlišné vlastnosti, které jsou spíše podobné kanadské velké ceně – bude se muset vygenerovat maximální přilnavost na proměnlivém městském okruhu, Pirelli proto zvolilo P Zero Yellow soft a P Zero Red supersoft.
Přehled všech použitých směsí:
Závod PZero Red PZero Yellow PZero White PZero Silver Austrálie Soft Hard Malajsie Soft Hard Čína Soft Hard Turecko Soft Hard Španělsko Soft Hard Monako Super Soft Soft Kanada Super Soft Soft Evropa Soft Medium Británie Soft Hard Německo Soft Medium Maďarsko Super Soft Soft Belgie Soft Medium Itálie Soft Medium Singapur Super Soft Soft
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.