Výhradní dodavatel pneumatik pro formuli 1 v období 2011 – 2013, společnost Pirelli, odhalil své záměry pro další tři velké ceny, které se uskuteční ve Spa, Monze a Singapuru.
Následující velké ceny se uskuteční na dvou klasických tratích a městském okruhu. Pirelli oba klasické okruhy odbaví stejnými specifikacemi směsí, kdežto povrch městského okruhu bude bojovat s o stupeň měkčími pneumatikami.
V belgickém Spa tak jezdci budou volit strategie podobné těm ze sousedního okruhu Nürburgring. Měkčí směs tu bude označena žlutě, půjde tedy o pneumatiky P Zero Yellow soft, ta tvrdší pak bíle (P Zero White medium). Stejné složení pak budou mít piloti i v italské Monze, zatímco v Singapuru budou obouvat super měkké (červené) pneumatiky a měkké (žluté) pneumatiky.
Specifická charakteristika belgického okruhu Spa-Francorchamps poskytuje ideální terén pro střední směs pneumatik P Zero White medium, které představují dobrý kompromis mezi měkkou a tvrdou směsí. S tradičním chladným počasím by si měla poradit právě měkčí z obou směsí P Zero Yellow soft, která by se měla rychleji zahřát na provozní teplotu, což bude jeden z důležitých momentů.
V Monze to bude kompromis mezi výkonností a trvanlivostí obou daných směsí. Obě specifikace dají týmům velké možnosti rozličných strategií pro rychlý italský okruh.
Velká cena Singapuru, jako jediný noční závod v kalendáři formule 1, má zcela odlišné vlastnosti, které jsou spíše podobné kanadské velké ceně – bude se muset vygenerovat maximální přilnavost na proměnlivém městském okruhu, Pirelli proto zvolilo P Zero Yellow soft a P Zero Red supersoft.
Přehled všech použitých směsí:
Závod PZero Red PZero Yellow PZero White PZero Silver Austrálie Soft Hard Malajsie Soft Hard Čína Soft Hard Turecko Soft Hard Španělsko Soft Hard Monako Super Soft Soft Kanada Super Soft Soft Evropa Soft Medium Británie Soft Hard Německo Soft Medium Maďarsko Super Soft Soft Belgie Soft Medium Itálie Soft Medium Singapur Super Soft Soft
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.