Výhradní dodavatel pneumatik pro formuli 1 v období 2011 – 2013, společnost Pirelli, odhalil své záměry pro další tři velké ceny, které se uskuteční ve Spa, Monze a Singapuru.
Následující velké ceny se uskuteční na dvou klasických tratích a městském okruhu. Pirelli oba klasické okruhy odbaví stejnými specifikacemi směsí, kdežto povrch městského okruhu bude bojovat s o stupeň měkčími pneumatikami.
V belgickém Spa tak jezdci budou volit strategie podobné těm ze sousedního okruhu Nürburgring. Měkčí směs tu bude označena žlutě, půjde tedy o pneumatiky P Zero Yellow soft, ta tvrdší pak bíle (P Zero White medium). Stejné složení pak budou mít piloti i v italské Monze, zatímco v Singapuru budou obouvat super měkké (červené) pneumatiky a měkké (žluté) pneumatiky.
Specifická charakteristika belgického okruhu Spa-Francorchamps poskytuje ideální terén pro střední směs pneumatik P Zero White medium, které představují dobrý kompromis mezi měkkou a tvrdou směsí. S tradičním chladným počasím by si měla poradit právě měkčí z obou směsí P Zero Yellow soft, která by se měla rychleji zahřát na provozní teplotu, což bude jeden z důležitých momentů.
V Monze to bude kompromis mezi výkonností a trvanlivostí obou daných směsí. Obě specifikace dají týmům velké možnosti rozličných strategií pro rychlý italský okruh.
Velká cena Singapuru, jako jediný noční závod v kalendáři formule 1, má zcela odlišné vlastnosti, které jsou spíše podobné kanadské velké ceně – bude se muset vygenerovat maximální přilnavost na proměnlivém městském okruhu, Pirelli proto zvolilo P Zero Yellow soft a P Zero Red supersoft.
Přehled všech použitých směsí:
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.