Robert Kubica se pomalými krůčky vrací do formule jedna. Rehabilitace pokračuje příznivě, přesto ho ještě čeká dlouhá cesta.
Polský závodník se stále zotavuje z únorové havárie, ve které mohl přijít o ruku. Po jedenáctitýdenní léčbě v italské nemocnici Santa Corona začal na konci dubna s rehabilitací, kterou se chce nejenom vrátit do každodenního života, ale také do formule jedna.
Německý deník Die Welt informoval o průběhu rekonvalescence Roberta Kubici. Polák prý už může hýbat pravou rukou i prsty. "Palec se zotavil do původní plné pohyblivosti," stojí v článku, ale "s prostředníčkem jsou pořád potíže". Podle deníku je prý možné, že se Kubicova pravé paže nikdy neuzdraví úplně, ale hybnost do prstů se vrátí.
Robert Kubica už pevnou psychiku ukázal. Po havárii ve Velké ceně Kanady 2007 sedl do kokpitu s nemenším odhodláním. O rok později na okruhu Gillese Villeneuva vyhrál.
Před časem se majitel týmu Renault Gerard Lopez nechal slyšet, že by Kubicu letos mohl přizvat maximálně na páteční tréninky; na závod prý Polák určitě v této sezóně mít nebude. To rozhněvalo Kubicova manažera Daniela Morelliho (více najdete zde).
Kubicův dobrý přítel Fernando Alonso této reakci rozumí. "Jestli se Robert vrátí, nebude stát o dárky nebo pozornosti. Kdybyste si prošli takovými věcmi a dali do úsilí vrátit se tolik jako Robert, chtěli byste se vrátit jen z jediného důvodu - abyste měli stejné cíle jako předtím," vysvětlil Alonso.
Španěl si je jistý, že nehoda nezanechá na Kubicovi žádné následky ani po psychické stránce. "Ta havárie byla smůla a muž jeho kalibru se z toho oklepe, hlavně proto, že to nemělo nic společného s formulí jedna," nechal se slyšet jezdec Ferrari.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.