Robert Kubica se pomalými krůčky vrací do formule jedna. Rehabilitace pokračuje příznivě, přesto ho ještě čeká dlouhá cesta.
Polský závodník se stále zotavuje z únorové havárie, ve které mohl přijít o ruku. Po jedenáctitýdenní léčbě v italské nemocnici Santa Corona začal na konci dubna s rehabilitací, kterou se chce nejenom vrátit do každodenního života, ale také do formule jedna.
Německý deník Die Welt informoval o průběhu rekonvalescence Roberta Kubici. Polák prý už může hýbat pravou rukou i prsty. "Palec se zotavil do původní plné pohyblivosti," stojí v článku, ale "s prostředníčkem jsou pořád potíže". Podle deníku je prý možné, že se Kubicova pravé paže nikdy neuzdraví úplně, ale hybnost do prstů se vrátí.
Robert Kubica už pevnou psychiku ukázal. Po havárii ve Velké ceně Kanady 2007 sedl do kokpitu s nemenším odhodláním. O rok později na okruhu Gillese Villeneuva vyhrál.
Před časem se majitel týmu Renault Gerard Lopez nechal slyšet, že by Kubicu letos mohl přizvat maximálně na páteční tréninky; na závod prý Polák určitě v této sezóně mít nebude. To rozhněvalo Kubicova manažera Daniela Morelliho (více najdete zde).
Kubicův dobrý přítel Fernando Alonso této reakci rozumí. "Jestli se Robert vrátí, nebude stát o dárky nebo pozornosti. Kdybyste si prošli takovými věcmi a dali do úsilí vrátit se tolik jako Robert, chtěli byste se vrátit jen z jediného důvodu - abyste měli stejné cíle jako předtím," vysvětlil Alonso.
Španěl si je jistý, že nehoda nezanechá na Kubicovi žádné následky ani po psychické stránce. "Ta havárie byla smůla a muž jeho kalibru se z toho oklepe, hlavně proto, že to nemělo nic společného s formulí jedna," nechal se slyšet jezdec Ferrari.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.