Ferrari je opět díky Schumacherovi na Pole position, ale uznání a obdiv sklidil Mark Webber.
Klien na Toyotu da Matty ztrácel od samého začátku a došlo tak k první změně. Panis s druhou Toyotou zůstal za očekáváním a zítra bude startovat až za debutantem Klienem. Felipe Massa jel velmi čistě, ale zařadil se až za da Mattu, jenž si proti první kvalifikaci zatím nejvíce polepšil. Takuma Sato však nasadil laťku podstatně výše hned na prvním mezičase. Na druhém přidal dalších 15 setin, ale následovaly hodiny a Japonec skončil v záchytné zóně. Na vysvětlení, zda šlo o jezdeckou chybu a nebo potíže s brzdami, si budeme muset chvíli počkat. Jedno je však jisté, Takuma bude začínat Grand Prix z konce startovního roštu. Juan Pablo Montoya uzavřel první polovinu 2. kvalifikace a získal provizorní Pole position s náskokem 8,6 desetiny vteřiny! Pořadí po 2/4 kvalifikace: Montoya, da Matta, Massa, Klien, Panis, Heidfeld, Bruni, Baumgartner, Pantano, Sato
Fisichella měl před sebou těžký úkol a od samého počátku letmého kola bylo jasné, že s Williamsem jeho Sauber C23 krok neudrží. V Cíli ztratil celou vteřinu, z čehož měl největší radost jeho týmový kolega Massa, jemuž se na tváři rozhostil velký úsměv, porazit týmového kolegu je první krok k úspěchu, a to nejen v F1. Ralf Schumacher byl proti svému týmovému kolegovi mírně rychlejší, ale na posledním úseku ztratil a zítra bude začínat opět až za Kolumbijcem. Button jel velice rychle a čistě. Na 2. mezičase byl nejrychlejší, ale po drobné chybičce v poslední části okruhu se musel spokojit s časem mezi oběma Williamsy. Coulthard bojuje o svoji budoucnost. Hned v úvodu ale ztratil desetinu, pak přidal další dvě. Přes agresivní jízdu to v cíli stačilo až na umístění za Schumacherovým Williamsem. Barrichello nasadil k útoku a na druhém mezičase měl k dobru 45 setin. V závěru mírně ztratil, ale na provizorní Pole position to stačilo. Pořadí po 3/4 kvalifikace: Barrichello, Montoya, Button, R. Schumacher, Coulthard, da Matta, Massa, Fisichella, Klien, Panis, Heidfeld, Bruni, Baumgartner, Pantano, Sato
Poslední dějství dnešní kvalifikace zahájil Mark Webber a po prvním mezičase bylo jasné, že čas v prvním letmém kole nebyl náhodným. Australan byl zprvu pomalejším, ale v závěru kola zajel fantasticky a o 41 tisícin vteřiny Rubense Barrichella porazil. Michael Schumacher však neponechal nic náhodě a začal s náskokem 3 desetin vteřiny. Na druhém mezičase náskok zvýšil a v cíli byl o 64 setin dříve než Webber. Jeho rival Kimi Raikkonen na Ferrari nestačil a na druhém mezičase ztrácel celou vteřinu, což stačilo na místo mezi Montoyou a Buttonem. Dalším na trati byl Ital Trulli, ale hned v úvodu ztratil 45 setin. Druhá časomíra mu naměřila horší čas než Raikkonenovi a zítra bude zahajovat 2. závod sezony až za Ralfem Schumacherem. Flavio Briatore se po radosti v předcházející kvalifikaci nestačil divit. Veškeré zraky tak byly upřeny k Alonsovi, jenž jel na hranici možností, avšak o polovinu rychleji než Trulli. Boj s Markem Webberem však Alonso prohrál smykem, po němž museli jeho R23 vytahovat z kačírku těžkou technikou. Triumf Renaultu se tak rozplynul a na loňský úspěch se dvojici francouzského týmu navázat nepodařilo. Hegemonii Bridgestone z Austrálie se podařilo Michelinu narušit, ale jen málokdo čekal, že se o to bude muset postarat právě vůz Jaguar R4 Marka Webbera… Foto: Scuderia Ferrari, BAR Honda, Sauber Petronas, Jaguar Racing
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.