Adrian Sutil stihl na Nürburgringu havarovat již v úterý s drahým sportovním vozem. Na včerejší tiskové konferenci se ho novináři na tuto událost nemohli nezeptat. K čemu ve skutečnosti došlo a jak vážná to byla nehoda?
"Udělala se z toho velmi dramatická záležitost, byl to ale jen technický problém, který mě potkal. Po výjezdu z boxů se něco na zádi zlomilo, takže jsem nad vozem ztratil ve velmi malé rychlosti kontrolu a dotkl jsem se svodidel v rychlosti kolem 10 km/hod, toť vše," objasňuje Sutil malichernost situace.
"Nedošlo k žádnému velkému poškození. Zastavil jsem auto, protože by to nebylo dobré s ním jet za daného stavu do boxů. Bylo tam několik dalších stejných aut a já jsem prožil dobrý den - tři kola v tomto Gumpertu Apollo, ve velmi rychlém autě, na tomto místě to bylo skvělé," pokračuje Němec, kterému na tiskové konferenci dělalo společnost dalších pět krajanů (Glock, Heidfeld, Rosberg, Schumacher, Vettel - foto v naší fotogalerii zde).
Gumpert Apollo, s nímž havaroval Sutil(ilustrační foto: thesupercars.org)
Některá média celou situaci notně zdramatizovala. "Když jsem si druhý den čet noviny, opravdu jsem se zasmál, protože uváděli, že jsem přišel o zuby a sotva jsem se dostal z karbonových trosek, které zbyly z auta. Pomyslel jsem si: 'OK, to jsem měl ale štěstí!' Jsem celý a v pořádku, opravdu není moc o čem hovořit," dodává Sutil.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.