Adrian Sutil stihl na Nürburgringu havarovat již v úterý s drahým sportovním vozem. Na včerejší tiskové konferenci se ho novináři na tuto událost nemohli nezeptat. K čemu ve skutečnosti došlo a jak vážná to byla nehoda?
"Udělala se z toho velmi dramatická záležitost, byl to ale jen technický problém, který mě potkal. Po výjezdu z boxů se něco na zádi zlomilo, takže jsem nad vozem ztratil ve velmi malé rychlosti kontrolu a dotkl jsem se svodidel v rychlosti kolem 10 km/hod, toť vše," objasňuje Sutil malichernost situace.
"Nedošlo k žádnému velkému poškození. Zastavil jsem auto, protože by to nebylo dobré s ním jet za daného stavu do boxů. Bylo tam několik dalších stejných aut a já jsem prožil dobrý den - tři kola v tomto Gumpertu Apollo, ve velmi rychlém autě, na tomto místě to bylo skvělé," pokračuje Němec, kterému na tiskové konferenci dělalo společnost dalších pět krajanů (Glock, Heidfeld, Rosberg, Schumacher, Vettel - foto v naší fotogalerii zde).
Gumpert Apollo, s nímž havaroval Sutil(ilustrační foto: thesupercars.org)
Některá média celou situaci notně zdramatizovala. "Když jsem si druhý den čet noviny, opravdu jsem se zasmál, protože uváděli, že jsem přišel o zuby a sotva jsem se dostal z karbonových trosek, které zbyly z auta. Pomyslel jsem si: 'OK, to jsem měl ale štěstí!' Jsem celý a v pořádku, opravdu není moc o čem hovořit," dodává Sutil.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.