Pirelli plánuje příští rok kvůli lepšímu opotřebení změnit tvar svých zadních pneumatik, které budou hranatější.
Ačkoliv Pirelli za své pneumatiky od začátku sezóny sklízí pochvalu, podle sportovního ředitele Paula Hemberyho pro příští rok plánuje velké změny. Ty se tentokráte nedotknou pouze směsí, ale celkového tvaru pneumatik
"Ano, tvar se změní. Díky tomu se zlepší opotřebení. O kolik, to je zatím obtížné určit. Momentálně nevyužíváme plně celou stopu, o čemž jsme věděli, museli jsme však pozastavit určitou část vývoje, protože jsme měli velmi málo času a chtěli jsme týmům poskytnout určitá pevná data, která pro ně byla v tomto sportu nová. Nechtěli jsme neustále něco měnit," vysvětluj Hembery.
Zadní pneumatiky Pirelli budou kvůli lepšímu opotřebení příští rok trochu hranatější(foto: Pirelli)
Změny jsou výsledkem honby za vyšší výkonností jejich pneumatik. "Je to Pirelli, kdo chce vylepšit svůj produkt, vylepšit opotřebení profilu pneumatiky po celé ploše," dodává sportovní ředitel italské společnosti.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.