Pat Fry po svém přestupu z McLarenu a nedávném povýšení u Ferrari konečně dočkal satisfakce v podobě vítězství ve Velké ceně Británie. Bylo pro něj důležité nejen proto, že k tomu došlo v jeho rodné Anglii.
"Na zemi nezáleží, důležité bylo s ohledem na obtížnost okruhu v Silverstone pro nás. V Kanadě a ve Valencii, na tratích, které našemu vozu technicky vyhovovaly, jsme dokázali stáhnout výkonnostní mezeru, Silverstone však představoval mnohem větší výzvu," popisuje Fry.
"Musím říci, že cítím něco zvláštního uvnitř týmu - vášeň, kterou jsem dříve nezažil. Hlavní satisfakci bylo to skvělé vítězství v Silverstone po vší té tvrdé práci na stažení náskok v minulých čtyřech měsících. Bylo potěšující pozorovat, že se vyplatilo."
"Nemění to náš přístup k dalším závodům. Toto vítězství poukazuje na to, že jsme porozuměli našim problémům a práce se ubírají tím správným směrem. Budeme pokračovat v co nejrychlejším vývoji vozu. Každý krok, který učiníme, pomáhá vylepšit naše porozumění, což je důležité, protože to ovlivní také práce na budoucím voze," pokračuje spokojený Fry.
Po mohutném vylepšení monopostu 150° Italia pracují na dalším zrychlení: "Máme několik novinek pro tento víkend v Nürburgringu a pak jedno další vylepšení pro Maďarsko následující týden. Snažíme se toho před letní přestávkou co nejvíce vyvinout."
Ferrari podle něj bude na Nürburgringu znovu konkurenceschopné: "Svým způsobem je srovnatelné se Silverstone v tom, že má dlouhé zatáčky, i když spíše středně než velmi rychlé. Nalezení správného vyvážení v těchto zatáčkách je o něco náročnější, protože to našemu vozu sedí méně než okruhy typu zabrzdi-zatoč-zrychli, jako ty v Kanadě a ve Valencii.
Budeme mít znovu střední a měkkou směs, což je citlivá volba pro tento okruh, navíc našemu vozu vyhovuje. Ale v posledním závodě jsme prokázali, že děláme pokroky v přizpůsobení vozu všem typům pneumatik. Dříve, například v Barceloně, jsme se trápili na těch tvrdých, zlepšili jsme se však a naše kvalifikační rychlost na tvrdých pneumatikách v Silverstone byla měřítkem pro ostatní."
DRS tentokrát podle Frye nebude tak efektivní: "Nemůžeme si být jisti, dokud vozy nevyjedou na dráhu, ale na Nürburgringu DRS zóna znamená projet těsně za druhým vozem velmi rychlou zatáčkou na zadní rovinku, takže je pro piloty trochu výzvou následovat auto před sebou a dostat se do povinného jednosekundového odstupu, aby mohli aktivovat systém. Bude to spíš podobně obtížné jako v Silverstone než jako tomu bylo v Kanadě či ve Valencii."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.