Pat Fry po svém přestupu z McLarenu a nedávném povýšení u Ferrari konečně dočkal satisfakce v podobě vítězství ve Velké ceně Británie. Bylo pro něj důležité nejen proto, že k tomu došlo v jeho rodné Anglii.
"Na zemi nezáleží, důležité bylo s ohledem na obtížnost okruhu v Silverstone pro nás. V Kanadě a ve Valencii, na tratích, které našemu vozu technicky vyhovovaly, jsme dokázali stáhnout výkonnostní mezeru, Silverstone však představoval mnohem větší výzvu," popisuje Fry.
"Musím říci, že cítím něco zvláštního uvnitř týmu - vášeň, kterou jsem dříve nezažil. Hlavní satisfakci bylo to skvělé vítězství v Silverstone po vší té tvrdé práci na stažení náskok v minulých čtyřech měsících. Bylo potěšující pozorovat, že se vyplatilo."
"Nemění to náš přístup k dalším závodům. Toto vítězství poukazuje na to, že jsme porozuměli našim problémům a práce se ubírají tím správným směrem. Budeme pokračovat v co nejrychlejším vývoji vozu. Každý krok, který učiníme, pomáhá vylepšit naše porozumění, což je důležité, protože to ovlivní také práce na budoucím voze," pokračuje spokojený Fry.
Po mohutném vylepšení monopostu 150° Italia pracují na dalším zrychlení: "Máme několik novinek pro tento víkend v Nürburgringu a pak jedno další vylepšení pro Maďarsko následující týden. Snažíme se toho před letní přestávkou co nejvíce vyvinout."
Ferrari podle něj bude na Nürburgringu znovu konkurenceschopné: "Svým způsobem je srovnatelné se Silverstone v tom, že má dlouhé zatáčky, i když spíše středně než velmi rychlé. Nalezení správného vyvážení v těchto zatáčkách je o něco náročnější, protože to našemu vozu sedí méně než okruhy typu zabrzdi-zatoč-zrychli, jako ty v Kanadě a ve Valencii.
Budeme mít znovu střední a měkkou směs, což je citlivá volba pro tento okruh, navíc našemu vozu vyhovuje. Ale v posledním závodě jsme prokázali, že děláme pokroky v přizpůsobení vozu všem typům pneumatik. Dříve, například v Barceloně, jsme se trápili na těch tvrdých, zlepšili jsme se však a naše kvalifikační rychlost na tvrdých pneumatikách v Silverstone byla měřítkem pro ostatní."
DRS tentokrát podle Frye nebude tak efektivní: "Nemůžeme si být jisti, dokud vozy nevyjedou na dráhu, ale na Nürburgringu DRS zóna znamená projet těsně za druhým vozem velmi rychlou zatáčkou na zadní rovinku, takže je pro piloty trochu výzvou následovat auto před sebou a dostat se do povinného jednosekundového odstupu, aby mohli aktivovat systém. Bude to spíš podobně obtížné jako v Silverstone než jako tomu bylo v Kanadě či ve Valencii."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.