Týmy Formule 1 se nakonec v Silverstone po sérii jednání a nedělní intervenci Bernieho Ecclestona dohodly na pravidlech týkajících se mapování motorů a využívání výfuků. Vše se vrací do stavu, který byl platný ve Valencii.
Včera dopoledne bylo proti Ferrari se svým zákazníkem Sauberem. Tým z Maranella nakonec ustoupil a Sauber sám nechtěl dohodu blokovat. Stefano Domenicali přiznal: "Tato věc nebyla opravdu dobrá pro nikoho. V zájmu sportu jsme se takto rozhodli."
Dohoda znamená, že týmy budou moci využívat horké či studené foukání, jako tomu bylo před závodem ve Velké Británie, pouze nebudou smět měnit mapování motorů mezi kvalifikací (už od její první části) a závodem - tak, jako tomu bylo ve Valencii.
Formule 1 a zejména FIA si řízla sporem o využívání motorů velkou ostudu. Šéf Renaultu Eric Boullier sebekriticky uvedl: "Je to úplně zbytečná debata. Čím více se toho dostává na veřejnost, tím hloupěji vypadáme."
Příští rok bude po problému, protože se dle pravidel změní vyústění výfuků. S konečným výsledkem je spokojený i Red Bull. Jeho šéf Christian Horner řekl, že se jedná "o nejrozumnější výsledek pro Formuli 1."
"Musíte mít soucit s Charliem Whitingem, který se to snažil svým způsobem vyřešit. Není však možné mít v tomto rovnost, protože někdo se bude vždy cítit dotčený, takže mapování budeme nastavovat před kvalifikací. Pouze dva týmy si chtěly vzít více času na rozmyšlenou," dodal Horner.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.