Týmy Formule 1 se nakonec v Silverstone po sérii jednání a nedělní intervenci Bernieho Ecclestona dohodly na pravidlech týkajících se mapování motorů a využívání výfuků. Vše se vrací do stavu, který byl platný ve Valencii.
Včera dopoledne bylo proti Ferrari se svým zákazníkem Sauberem. Tým z Maranella nakonec ustoupil a Sauber sám nechtěl dohodu blokovat. Stefano Domenicali přiznal: "Tato věc nebyla opravdu dobrá pro nikoho. V zájmu sportu jsme se takto rozhodli."
Dohoda znamená, že týmy budou moci využívat horké či studené foukání, jako tomu bylo před závodem ve Velké Británie, pouze nebudou smět měnit mapování motorů mezi kvalifikací (už od její první části) a závodem - tak, jako tomu bylo ve Valencii.
Formule 1 a zejména FIA si řízla sporem o využívání motorů velkou ostudu. Šéf Renaultu Eric Boullier sebekriticky uvedl: "Je to úplně zbytečná debata. Čím více se toho dostává na veřejnost, tím hloupěji vypadáme."
Příští rok bude po problému, protože se dle pravidel změní vyústění výfuků. S konečným výsledkem je spokojený i Red Bull. Jeho šéf Christian Horner řekl, že se jedná "o nejrozumnější výsledek pro Formuli 1."
"Musíte mít soucit s Charliem Whitingem, který se to snažil svým způsobem vyřešit. Není však možné mít v tomto rovnost, protože někdo se bude vždy cítit dotčený, takže mapování budeme nastavovat před kvalifikací. Pouze dva týmy si chtěly vzít více času na rozmyšlenou," dodal Horner.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.