Týmy Formule 1 se nakonec v Silverstone po sérii jednání a nedělní intervenci Bernieho Ecclestona dohodly na pravidlech týkajících se mapování motorů a využívání výfuků. Vše se vrací do stavu, který byl platný ve Valencii.
Včera dopoledne bylo proti Ferrari se svým zákazníkem Sauberem. Tým z Maranella nakonec ustoupil a Sauber sám nechtěl dohodu blokovat. Stefano Domenicali přiznal: "Tato věc nebyla opravdu dobrá pro nikoho. V zájmu sportu jsme se takto rozhodli."
Dohoda znamená, že týmy budou moci využívat horké či studené foukání, jako tomu bylo před závodem ve Velké Británie, pouze nebudou smět měnit mapování motorů mezi kvalifikací (už od její první části) a závodem - tak, jako tomu bylo ve Valencii.
Formule 1 a zejména FIA si řízla sporem o využívání motorů velkou ostudu. Šéf Renaultu Eric Boullier sebekriticky uvedl: "Je to úplně zbytečná debata. Čím více se toho dostává na veřejnost, tím hloupěji vypadáme."
Příští rok bude po problému, protože se dle pravidel změní vyústění výfuků. S konečným výsledkem je spokojený i Red Bull. Jeho šéf Christian Horner řekl, že se jedná "o nejrozumnější výsledek pro Formuli 1."
"Musíte mít soucit s Charliem Whitingem, který se to snažil svým způsobem vyřešit. Není však možné mít v tomto rovnost, protože někdo se bude vždy cítit dotčený, takže mapování budeme nastavovat před kvalifikací. Pouze dva týmy si chtěly vzít více času na rozmyšlenou," dodal Horner.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.