Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey odhalil, proč týmy před několika měsíci souhlasily s přechodem na čtyřválce původně od roku 2013. Byla za tím snaha dostat Audi do Formule 1.
Audi řeklo, že by se do F1 vrátilo, pokud týmy schválí R4 motory. Poté, co to udělali, nyní automobilka otočila a od svého původního záměru upustila.
"Původní rozhodnutí Pracovní skupiny pro motory bylo zavést čtyřválcové turbomotory od roku 2013. Významně to ovlivnilo Audi. Řekli, že vstoupí do F1, pokud v ní budou čtyřválcová turba. Všichni s tím tedy souhlasili, aby získali Audi," popisuje Newey pro BBC.
"Pak se rozhodli, že se s tím vůbec nebudou obtěžovat, mnohokrát vám děkujeme, a my jsme měli schválená čtyřválcová turba," pokračuje konstruktér Red Bullu.
Komise F1 společně se zástupci automobilek se však minulý týden dohodla na změně: místo R4 by měla být zavedena V6 turba od roku 2014. Co si myslí o této změně Newey?
"Z pohledu inženýra není čtyřválcové turbo moc dobrým motorem pro instalaci, musíte kolem něj mít hodně místa a nemůžete jej řádně strukturovat. Závodní V6 je mnohem lepší motor pro pro zakomponování do monopostu. Ten budeme od roku 2014 používat."
Motor V8 Renaultu(Foto: Renault Sport F1)
Původní R4 měly být omezeny otáčkami na max. 12 000 za min. Podle Neweyho by však mohly být kvůli obavám o zvuk zvýšeny: "O otáčkách se stále jedná, ale vypadá to, že budou stanoveny na 14 000 nebo 16 000 za min."
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.