Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey odhalil, proč týmy před několika měsíci souhlasily s přechodem na čtyřválce původně od roku 2013. Byla za tím snaha dostat Audi do Formule 1.
Audi řeklo, že by se do F1 vrátilo, pokud týmy schválí R4 motory. Poté, co to udělali, nyní automobilka otočila a od svého původního záměru upustila.
"Původní rozhodnutí Pracovní skupiny pro motory bylo zavést čtyřválcové turbomotory od roku 2013. Významně to ovlivnilo Audi. Řekli, že vstoupí do F1, pokud v ní budou čtyřválcová turba. Všichni s tím tedy souhlasili, aby získali Audi," popisuje Newey pro BBC.
"Pak se rozhodli, že se s tím vůbec nebudou obtěžovat, mnohokrát vám děkujeme, a my jsme měli schválená čtyřválcová turba," pokračuje konstruktér Red Bullu.
Komise F1 společně se zástupci automobilek se však minulý týden dohodla na změně: místo R4 by měla být zavedena V6 turba od roku 2014. Co si myslí o této změně Newey?
"Z pohledu inženýra není čtyřválcové turbo moc dobrým motorem pro instalaci, musíte kolem něj mít hodně místa a nemůžete jej řádně strukturovat. Závodní V6 je mnohem lepší motor pro pro zakomponování do monopostu. Ten budeme od roku 2014 používat."
Motor V8 Renaultu(Foto: Renault Sport F1)
Původní R4 měly být omezeny otáčkami na max. 12 000 za min. Podle Neweyho by však mohly být kvůli obavám o zvuk zvýšeny: "O otáčkách se stále jedná, ale vypadá to, že budou stanoveny na 14 000 nebo 16 000 za min."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.