Pirelli podává návrh na vylepšení kvalifikačních pravidel. Chce zamezit zbytečnému taktizování, kdy by piloti nevyjeli do kvalifikace kvůli tomu, aby si mohli vybrat pneumatiky, na nichž by mohli startovat - jako to například udělal Michael Schumacher v poslední části kvalifikace v Monaku.
"Jednáme s týmy ohledně pravidel. Nyní to je tak, že když například v Q3 nezajedete žádný čas, pak si můžete vybrat pneumatiky, na kterých budete startovat [do závodu]. Znamená to, že piloti mohou šetřit pneumatiky, protože v závodě na tom potom budou lépe," popisuje sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
"Dal jsem návrh, abychom Sportovní pracovní skupině řekli, že za těchto podmínek by museli nastoupit s pneumatikami v Q2, aby jim z toho, že nezajedou žádný čas, neplynula žádná výhoda," dodává.
Podle Hemberyho o tom již společně hovořili tento týden v rámci Komise F1 a je tedy velmi pravděpodobné, že to projde Sportovní pracovní skupinou k oficiálním hlasování FIA: "Na té schůzce, které jsem se zúčastnil, to vnímali jako velmi dobrý nápad. Zarazilo by to všechny, kteří by se to dále snažili obcházet."
Michael Schumacher na měkké sadě pneumatik Pirelli(foto: Pirelli)
"Pokud máte problémy a v kvalifikaci nevyjedete, budete začínat na pneumatikách, na nichž jste vyjeli z boxů, zajeli měřené kolo a vrátili se do boxů, takže budou ve stejném stavu jako u ostatních. Je to férové - doufejme tedy, že se tomu přizpůsobí," dodává šéf Pirelli.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.