Pirelli podává návrh na vylepšení kvalifikačních pravidel. Chce zamezit zbytečnému taktizování, kdy by piloti nevyjeli do kvalifikace kvůli tomu, aby si mohli vybrat pneumatiky, na nichž by mohli startovat - jako to například udělal Michael Schumacher v poslední části kvalifikace v Monaku.
"Jednáme s týmy ohledně pravidel. Nyní to je tak, že když například v Q3 nezajedete žádný čas, pak si můžete vybrat pneumatiky, na kterých budete startovat [do závodu]. Znamená to, že piloti mohou šetřit pneumatiky, protože v závodě na tom potom budou lépe," popisuje sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
"Dal jsem návrh, abychom Sportovní pracovní skupině řekli, že za těchto podmínek by museli nastoupit s pneumatikami v Q2, aby jim z toho, že nezajedou žádný čas, neplynula žádná výhoda," dodává.
Podle Hemberyho o tom již společně hovořili tento týden v rámci Komise F1 a je tedy velmi pravděpodobné, že to projde Sportovní pracovní skupinou k oficiálním hlasování FIA: "Na té schůzce, které jsem se zúčastnil, to vnímali jako velmi dobrý nápad. Zarazilo by to všechny, kteří by se to dále snažili obcházet."
Michael Schumacher na měkké sadě pneumatik Pirelli(foto: Pirelli)
"Pokud máte problémy a v kvalifikaci nevyjedete, budete začínat na pneumatikách, na nichž jste vyjeli z boxů, zajeli měřené kolo a vrátili se do boxů, takže budou ve stejném stavu jako u ostatních. Je to férové - doufejme tedy, že se tomu přizpůsobí," dodává šéf Pirelli.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.