Velká cena Argentiny se jela naposled v roce 1998, poté byl okruh v Buenos Aires vyřazen. Argentinci však plánují stavbu nového okruhu, který bude splňovat všechny standardy podle FIA.
Plánovaný okruh by měl měřit 5,5 km a bude stát v Zaraze, které není moc vzdálené od hlavního města, Buenos Aires. Stavby okruhu se zhostí Populous, kteří stojí i za přebudováním okruhu Silverstone. Okruh bude odpovídat nejvyšším standardům FIA, a tak by měl být schopen hostit série F1 i MotoGP.
Počítá se s tím, že by měl stát dva roky od kompletního dokončení návrhu okruhu. Hlavním cílem je podpořit motorsport v Argentině a také zde trénovat mladé řidiče, ale v budoucnosti je zamýšlen i návrat VC Argentiny do kalendáře F1. Také se zde budou jezdit místní série cestovních vozů, např. TC2000.
Velká cena Argentiny 1997
Původní okruh z roku 1952, na kterém se mezi lety 1953 - 1998 jelo 20 Velkých cen Argentiny, stále stojí a používá se pro místní závody. Nejvíce vítězství zde zaznamenal ještě v 50. letech domácí jezdec Juan Manuel Fangio, který zde vyhrál čtyři VC Argentiny a který velmi dlouho držel rekord v počtu získaných titulů mistra světa. Okruh má mnoho konfigurací, F1 se naposledy jela na vnitřní části okruhu, která obsahuje velké množství zatáček, převážně středně rychlých.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.