Red Bull je připraven na technickou debatu ohledně omezení využívání výfukových plynů při vytváření aerodynamického přítlaku, žádá však vyjasnění určitých detailů.
FIA dala v Montrealu jasně najevo, že neustoupí od svých plánů na zpřísnění pravidel týkajících se foukání horkých plynů v oblasti difuzoru (více zde). Byť by se tato změna dotkla všech týmů, podle některých by na ní zejména v kvalifikacích nejvíce doplatil Red Bull, protože využívání motorů a horké foukání ve stavu, kdy pilot nemá sešlápnutý plynový pedál, téměř k dokonalosti.
Zítra v Londýně zasedá Technická pracovní skupina (TWG), která se bude zabývat detaily omezení, které FIA připravuje od závodu v Silverstone. Šéf Red Bullu Christian Horner k tomu pro Autosport včera řekl: "Existují dva problémy. Jedním z nich je dopad - pochybuji o tom, že nás to postihne více než kterýkoliv jiný tým.
Druhým je mechanismus a poznání, které stojí v pozadí [nové] technické normy [FIA]. O tom se bude bezpochyby hovořit tento týden na schůzce TWG, což je zřejmě to správné fórum pro takovou diskusi. Existují určité otázky, které hodláme k technické normě položit a které potřebujeme vyjasnit," uvedl dále Horner.
Podle šéfa Ferrari Stefana Domenicaliho bude dopad nového pravidla natolik významný, že hovoří o nové fázi letošního šampionátu: "Uvidíme v Silverstone, jaký bude skutečný efekt této změny v pravidlech týkající se omezení výfuků. Pak opravdu uvidíme, jak se bude vyvíjet druhý šampionát v oblasti výkonnosti na okruzích vyžadujících vyšší přítlak."
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.