Mistr světa z roku 1996 Damon Hill odstoupuje po pěti letech z funkce prezidenta Britského klubu závodních pilotů (BRDC).
Poté, co se Damon Hill přičinil o dlouhou budoucnost VC Velké Británie na okruhu Silverstone, který BRDC vlastní, se bývalý mistr světa rozhodl, že je ten pravý čas, aby odstoupil a mohl se tak více věnovat svým osobním zájmům.
Z funkce oficiálně odstoupí 25. srpna na výroční generální schůzi. "Bylo to skvělé privilegium a bylo mi ctí být prezidentem BRDC," komentuje své rozhodnutí Hill. "Můžeme být pyšní na to, co jsme v posledních letech dokázali udělat pro britský motorsport. Silverstone má zajištěnou dlouhou budoucnost, takže je ten pravý čas odejít. Budu moct věnovat více času svým zájmům a rodině, také závodní kariéře syna Joshe. Členem BRDC ale zůstanu a budu sledovat, jak Club pokračuje od úspěchu k úspěchu."
Hill ještě jako pilot Williamsu, v roce 1996
Jako Hillův nástupce byl vybrán Derek Warwick, bývalý pilot F1 z let 1981 - 1993. "Představenstvo BRDC je potěšeno, že je Derek ochoten nahradit Damona Hilla," říká předseda BRDC, Stuart Rolt. "Máme v něm velmi zkušeného člověka, opravdového závodníka. Kromě toho se v poslední době zapojil do managementu BRDS SuperStars a také sdílí Damonovu vášeň pro podporu mladých jezdců."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.