FIA dnes zveřejnila kalendář závodů příští sezóny Formule 1. Bude obsahovat o jeden závod více, Turecko má zatím podmínku.
Kalendář ročníku 2012 obsahuje všechny letošní závody, přibude v něm pouze Velká cena Spojených států, která by se měla jet v polovině července na budovaném okruhu nedaleko texaského Austinu.
Týmy se dočkají šesti párů závodů, které budou následovat těsně za sebou v rozmezí jednoho týdne.
Otazník visí nad Velkou cenou Turecka, u níž je sice předběžné datum uvedeno, ale čeká na potvrzení.
Bahrajn se vrací na svou tradiční pozici úvodního podniku sezóny. Vzhledem k tomu, že jej dnes FIA zařadila na 30. října 2011 místo závodu v Indii, se na Středním východě mohou těšit na dvě velké ceny v průběhu necelých šesti měsíců.
Předběžný kalendář sezóny 201211. 3. - Velká cena Bahrajnu18. 3. - Velká cena Austrálie 1. 4. - Velká cena Malajsie 8. 4. - Velká cena Číny22. 4. - Velká cena Koreje 6. 5. - Velká cena Turecka*20. 5. - Velká cena Španělska27. 5. - Velká cena Monaka10. 6. - Velká cena Kanady17. 6. - Velká cena USA 1. 7. - Velká cena Evropy (Valencie)15. 7. - Velká cena Velké Británie29. 7. - Velká cena Německa 5. 8. - Velká cena Maďarska 2. 9. - Velká cena Belgie 9. 9. - Velká cena Itálie30. 9. - Velká cena Singapuru14. 10. - Velká cena Japonska28. 10. - Velká cena Indie11. 11. - Velká cena Abú Zabí25. 11. - Velká cena Brazílie
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.