FIA dnes zveřejnila kalendář závodů příští sezóny Formule 1. Bude obsahovat o jeden závod více, Turecko má zatím podmínku.
Kalendář ročníku 2012 obsahuje všechny letošní závody, přibude v něm pouze Velká cena Spojených států, která by se měla jet v polovině července na budovaném okruhu nedaleko texaského Austinu.
Týmy se dočkají šesti párů závodů, které budou následovat těsně za sebou v rozmezí jednoho týdne.
Otazník visí nad Velkou cenou Turecka, u níž je sice předběžné datum uvedeno, ale čeká na potvrzení.
Bahrajn se vrací na svou tradiční pozici úvodního podniku sezóny. Vzhledem k tomu, že jej dnes FIA zařadila na 30. října 2011 místo závodu v Indii, se na Středním východě mohou těšit na dvě velké ceny v průběhu necelých šesti měsíců.
Předběžný kalendář sezóny 201211. 3. - Velká cena Bahrajnu18. 3. - Velká cena Austrálie 1. 4. - Velká cena Malajsie 8. 4. - Velká cena Číny22. 4. - Velká cena Koreje 6. 5. - Velká cena Turecka*20. 5. - Velká cena Španělska27. 5. - Velká cena Monaka10. 6. - Velká cena Kanady17. 6. - Velká cena USA 1. 7. - Velká cena Evropy (Valencie)15. 7. - Velká cena Velké Británie29. 7. - Velká cena Německa 5. 8. - Velká cena Maďarska 2. 9. - Velká cena Belgie 9. 9. - Velká cena Itálie30. 9. - Velká cena Singapuru14. 10. - Velká cena Japonska28. 10. - Velká cena Indie11. 11. - Velká cena Abú Zabí25. 11. - Velká cena Brazílie
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.