Příjmy Formule 1 by se mohly do roku 2016 dvojnásobně zvýšit v přepočtu až na 55 miliard Kč zejména kvůli stoupajícím poplatkům, které musí platit organizátoři za pořádání závodů.
Podle zprávy ve Formula Money (obsah) by současné příjmy ve výši téměř 1 miliardy liber (27,5 miliardy Kč) by mohly během pěti let rapidně vzrůst díky novým přírůstkům v kalendáři jako je Rusko či Indie, kde jsou organizátoři ochotní "přeplácet" částky za možnost pořádat velkou cenu.
Město Soči je údajně ochotno zaplatit velkou sumu za první Velkou cenu Ruska v roce 2014. Indie také platí více, než tradiční země, jako je Velká Británie, Itálie, Německo, Belgie či Španělsko.
Na konci dekády by dle zprávy mohl nejvyšší roční poplatek za pořádání jednoho závodu překročit neuvěřitelných na 60 milionů liber (1,65 miliardy Kč).
To je dobrou zprávou pro týmy, kterým v současnosti připadá 50 % ze zisků. Peníze si rozdělují dle své konečné pozice v šampionátu konstruktérů, vítěz pochopitelně bere nejvíce.
Z Velké ceny Monaka 2011 (© AT&T Williams F1 Team)
Red Bull si tak například za rok 2010 po zisku titulů přišel díky těmto odměnám na 53 milionů liber (1,5 miliardy Kč). Tato částka by při podobném úspěchu do roku 2016 mohla stoupnout až na 135 milionů liber (3,7 miliardy Kč).
Jenom pro představu: takový výdělek přesahuje roční rozpočet sedmi z dvanácti týmů F1. Když k tomu připočteme peníze z reklamy a sponzoringu, zjistíme, že sport se pro nejlepší týmy může stát velmi lukrativní platformou.
V letošním roce po loňském propadu na 490 milionů liber (13,5 miliardy Kč) dochází také k přílivu většího množství peněz od sponzorů. Týmy od nich letos zatím získaly již 540 milionů liber (14,9 miliardy Kč).
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.