Příjmy Formule 1 by se mohly do roku 2016 dvojnásobně zvýšit v přepočtu až na 55 miliard Kč zejména kvůli stoupajícím poplatkům, které musí platit organizátoři za pořádání závodů.
Podle zprávy ve Formula Money (obsah) by současné příjmy ve výši téměř 1 miliardy liber (27,5 miliardy Kč) by mohly během pěti let rapidně vzrůst díky novým přírůstkům v kalendáři jako je Rusko či Indie, kde jsou organizátoři ochotní "přeplácet" částky za možnost pořádat velkou cenu.
Město Soči je údajně ochotno zaplatit velkou sumu za první Velkou cenu Ruska v roce 2014. Indie také platí více, než tradiční země, jako je Velká Británie, Itálie, Německo, Belgie či Španělsko.
Na konci dekády by dle zprávy mohl nejvyšší roční poplatek za pořádání jednoho závodu překročit neuvěřitelných na 60 milionů liber (1,65 miliardy Kč).
To je dobrou zprávou pro týmy, kterým v současnosti připadá 50 % ze zisků. Peníze si rozdělují dle své konečné pozice v šampionátu konstruktérů, vítěz pochopitelně bere nejvíce.
Z Velké ceny Monaka 2011 (© AT&T Williams F1 Team)
Red Bull si tak například za rok 2010 po zisku titulů přišel díky těmto odměnám na 53 milionů liber (1,5 miliardy Kč). Tato částka by při podobném úspěchu do roku 2016 mohla stoupnout až na 135 milionů liber (3,7 miliardy Kč).
Jenom pro představu: takový výdělek přesahuje roční rozpočet sedmi z dvanácti týmů F1. Když k tomu připočteme peníze z reklamy a sponzoringu, zjistíme, že sport se pro nejlepší týmy může stát velmi lukrativní platformou.
V letošním roce po loňském propadu na 490 milionů liber (13,5 miliardy Kč) dochází také k přílivu většího množství peněz od sponzorů. Týmy od nich letos zatím získaly již 540 milionů liber (14,9 miliardy Kč).
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.