Šéf Mercedesu GP Ross Brawn označil nápad zakončit sezónu až 11. prosince jako totálně nepřijatelný. Týmy to podle něj dali Berniemu Ecclestonovi jasně najevo.
Ten totiž hodlá na prosinec přesunout Velkou cenu Indie, aby její termín zaplnil závodem v Bahrajnu. 4. prosinec kvůli logistickým problémům při přesunu z Brazílie na Střední východ do jednoho týdne rovněž nepřichází v úvahu.
"Bylo by to příliš. Naši lidé pracují od ledna a už nemáme testování [v průběhu sezóny, kvůli němuž týmy měli testovací týmy lidí]. Kdybych tedy měl ty lidi, kteří pracují od ledna, požádat o to, aby pracovali do prosince, znamenalo by to, že by neměli žádný čas na dovolenou před vánoci a že by museli hned v lednu pokračovat," vysvětluje Brawn.
"Osobně si myslím, že to je nepřijatelné - řekli jsme to Berniemu, který zná náš názor. Pokud bychom měli k věcem takto přistupovat, dostali bychom se do problémů, protože nemůžeme od lidí očekávat, že budou pracovat v takovém prostředí a za takové situace, takže podle mě to je totálně nepřijatelné."
Ross Brawn na startovním roštu v Monaku
Týmy budou muset nejprve počkat, jak FIA na svém pátečním zasedání vyhodnotí situaci v Bahrajnu, než se rozhodnou pro nějakou akci: "týmy mají příležitost dát najevo své názory. Existují procesy, do nichž jsme zapojeni a můžeme to zkusit vyřešit. Myslím si tedy, že bychom měli počkat a uvidíme, co se stane v případě Bahrajnu."
Blíží se zasedání Světové rady motosportu, které může způsobit problémy v kalendáři. Musíme si počkat na rozhodnutí, než se začneme zabývat tímto problémem. Nejsme tím příliš nadšení, kompetentní osoby však znají náš názor," dodává Brawn.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.