Manažer Roberta Kubicy - Daniele Morelli - nevyloučil letošní návrat svého svěřence do kokpitu vozu Formule 1 a zkritizoval majitele Gérarda Lopeze za nekorektní výroky, které ho vyděsily.
Lopez totiž před týdnem uvedl, že návrat Kubicy "v letošním roce je nemožný," leda že by se svezl během pátečních tréninků.
Polák v současné době po své únorové nehodě v rallye podstupuje rozsáhlou a intenzivní rehabilitaci. Naštvaný Morelli pro Daily Express uvádí: "Myslím, že se musíte zeptat Lopeze, proč řekl také věci, které jsou v příkrém rozporu s tím, co říkají specialisté. Žádný z doktorů Roberta pro tuto sezónu neodepisuje, proto považuji Lopezovy výroky za nekorektní."
V reakci na to, že by se Kubica mohl svézt pouze v některém z pátečních tréninků, Morelli dále uvádí: "Je to trochu překvapující, že nabídka pilotovi Robertova kalibru se zužuje na páteční tréninky.
Když se vrátí, bude připraven na závodění, aniž by bylo třeba vyhodnocovat jeho schopnosti během pátečních jízd. Pokud Robert bude dostatečně schopný řídit vůz Formule 1 jedno kolo, pak to dokáže i celý víkend."
Podle Morelliho se rozhodne v srpnu, jestli se Kubica zapojí ještě do letošní sezóny: "Robert před měsícem opustil nemocnici a od té doby se jeho celková kondice podstatně zlepšuje. Hodně pracuje, pět hodin denně rehabilituje nohu a svou paži bez jakýchkoliv komplikací. Robert je silný a mladý, což může přispět k rychlejšímu zotavení, než se očekává."
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.