Red Bull změní své postupy při zastávkách v boxech, aby ostatní soupeři nemohli kopírovat jejich pokyny, jako to dělalo Ferrari v případě Fernanda Alonsa v Barceloně.
Poradce Red Bullu Helmut Marko podezřívá stáj z Maranella z toho, že odposlouchávala jejich radiokomunikaci. Alonso totiž zajížděl do boxů přesně ve stejnou dobu jako Mark Webber. Počtvrté zajel Alonso znovu ve stejnou dobu, kdy stratégové Red Bullu předali pokyn Webberovi, tajně ho ovšem informovali o tom, aby na dráze ještě setrval - a Ferrari se nachytalo na špek.
"Zastávky v boxech jsou součástí hry. Jediná možnost, jak mohlo Ferrari porazit Marka, bylo kopírovat jeho zastávky. Přišli na něco, co prozrazovalo, kdy budeme stavět, a povolávali Fernanda do boxů - není to náhoda, že zastavil pokaždé, když jsme Marka povolávali do boxů. Je to v rámci pravidel," uvádí Christian Horner pro Autosport.
Alonso se třikrát objevil v boxech ve stejném kole jako Webber - náhoda?
"Nakonec jsme předali falešný pokyn. Fernando zastavil a Mark zůstal na trati, že v tu dobu ztratil příliš mnoho času na Jensona [Buttona] a Lewise [Hamiltona], že na pódium již nemohl dosáhnout. Je to všechno součásti hry a týmového sportu - je to jen něco jako předstíraná přihrávka v ragby či v jiném sportu."
Podle šéfa Red Bullu mohlo Ferrari na velmi pozdní pokyny těsně v závěru kola reagovat podle toho, co dělali mechanici v garáži Red Bullu a nemuselo dojít ke špionáži či odposlechům rádia, jak je přesvědčený Marko: "O víkendu změníme naše postupy. Nevím, jestli si mechanici dávali ruce do kapes v nesprávnou dobu nebo někdo zvedal pneumatiku. Nicméně pro tento víkend jsme změnili naše postupy, abychom byli méně průhlední."
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.